Coca-Cola HBC AG a anunțat două obiective majore până în 2020 : reducerea amprentei de apă cu până la 30% și a emisiilor directe de carbon cu 50%, comparativ cu procentele raportate în 2010.
Anunțul vine la scurt timp după ce compania a fost declarată, pentru cel de-al doilea an consecutiv, lider al industriei de băuturi în clasamentele DJSI World și DJSI Europe. Aceste recunoașteri au fost acordate în septembrie 2015, fiind al optulea an în care Coca-Cola HBC AG a fost inclusă în Dow Jones.
În România ne vom implica prin implementarea de programe locale privind managementul eficient al apei și al resurselor de energie în fabricile noastre din Ploiești, Timișoara și Poiana Negri. Vom continua dezvoltarea de soluții sustenabile și inovatoare, pentru a oferi, ca și până acum, produse de calitate și pentru a contribui la dezvoltarea comunităților în care operăm”, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.
În România, cele mai recente inițiative în dezvoltarea de soluții sustenabile sunt reprezentate de introducerea pe piață, în 2014, a unui ambalaj realizat în proporție de până la 30% din plante și medalia de aur acordată de European Water Stewardship pentru fabricile sale de îmbuteliere – o realizare de referință pentru toate companiile din România care urmăresc să reducă la minimum impactul asupra mediului înconjurător. Printre cele mai recente inovații dezvoltate de companie, care au condus la obținerea acestei recunoașteri, se numără: folosirea “tehnologiei cu aer ionizat” pentru clătirea PET-urilor sau construirea centralei de co-generare în fabrica din Ploiești, care reduce cu 50% emisiile de CO2.
Coca-Cola HBC s-a clasat pe locul 8 (din totalul celor 100 companii listate în Financial Times Stock Exchange) în Indicele FTSE 100, realizat de experții Carbon Clear.
Totodată, Coca-Cola HBC este lider în topul companiilor din sectorul băuturilor incluse în Indicele FTSE. Din totalul celor 2.500 de companii analizate, care activează în diferite industrii din lume, Coca-Cola HBC AG a avut cel mai bun scor în sectorul băuturilor, obținând 87 de puncte din 100. Acest procent este cu 34% mai mare decât media industriei. Compania a obținut, la nivel de grup, progrese semnificative în ceea ce privește conduita în afaceri, conformitatea, politicile anticorupție, politica de mediu, managementul ambalajelor și al materiilor prime, dezvoltarea capitalului uman, indicii de sănătate și nutriție, raportarea socială, atragerea și retenția talentelor în companie.
În 2014, Coca-Cola HBC a reușit reducerea emisiilor de carbon directe și indirecte cu până la 7,8%, reducerea consumului de energie cu 4,3%, reducerea consumului de apă cu 4,3%. Compania a investit 4,3 milioane de euro în proiecte de management eficient al resurselor de energie și 5,8 milioane euro în proiecte de management eficient al apei, economisind 1,3 milioane m3 apă.
Citește și:
GBI 2015 și-a desemnat câștigătorii. Care sunt companiile cu cele mai bune performanțe de mediu
DHL, compania cu cea mai bună performanță de mediu din România
Cât de importantă este dezvoltarea sustenabilă pentru companiile din România. Barometrul GBI