Notiunea ActiveHybrid a intrat deja in vocabularul fanilor marcii BMW. Gratie acestui sistem, impozantul X6 are un consum comparabil cu al unei berline.
Reducerea emisiilor de noxe este obiectivul tuturor producatorilor de vehicule. Numai ca in timp ce unii, precum Renault-Nissan sau Chevrolet, au optat pentru propulsia electrica sacrificand performantele, nemtii de la BMW, constienti ca majoritatea clientilor apreciaza masinile lor tocmai pentru performante, au preferat sa imbine motorul clasic cu propulsorul electric. Rezultatul: ActiveHybrid. Sau, mai exact, o tehnologie care permite reducerea consumului de combustibil si a emisiilor de noxe fara a afecta performantele dinamice.
Ce inseamna acest lucru in cazul X6 ActiveHybrid? O putere cumulata de 485 de cai, o acceleratie de la zero la 100 km/h in numai 5,6 secunde si posibilitatea de a rula cateva minute doar gratie motoarelor electrice. Acestea, in conditiile in care consumul mediu este in jurul a doar 10 litri/100 km, iar emisiile de noxe coboara binisor sub 250 g/km. Peste toate, trebuie adaugat confortul specific modelelor BMW si o echipare-standard care nu prea mai lasa loc unor eventuale dotari optionale. Practic, spre deosebire de varful de gama X6 M, versiunii ActiveHybrid ii lipsesc doar DSC-ul imbunatatit (MDM), cateva dintre setarile sport (M Drive, M Servotronic) si mici detalii ornamentale. Ce-i drept, totul are un pret, iar X6 ActiveHybrid scoate din buzunarul amatorilor de performanta, dar si de mediu, aproape 110.000 de euro.