Caracteristicile tehnice ale modelului Ampera sunt destul de greu de înțeles și încă suscită dispute. Testul nostru arată că vehiculul se comportă ca orice altă mașină. Doar că poluează mult mai puțin.
Inginerii de la General Motors par să fi înțeles cel mai bine dorințele clienților actuali de vehicule. Aceștia, deși sensibili la problemele de mediu, sunt nemulțumiți de autonomia redusă a mașinilor electrice și nici nu par gata să accepte prețul exorbitant al așa-numitelor ZEV (Zero Emissions Vehicle).
Prin urmare, până ce tehnologia mașinilor 100% electrice va deveni suficient de performantă pentru a permite parcurgerea unor drumuri mai lungi cu o singură alimentare, iar prețul acestor vehicule va scădea ca urmare a comercializării lor pe scară largă, este nevoie de un liant. Unii producători au apelat la tehnologia-hibrid, cea care alătură unui motor electric un propulsor convențional care animă vehiculul imediat ce se epuizează bateriile. Alții au sărit direct la mașinile electrice cu autonomie redusă, mizând pe faptul că majoritatea utilizatorilor nu parcurg mai mult de câteva zeci de kilometri pe zi.
Ei bine, frații Chevrolet Volt și Opel Ampera încearcă să se plaseze între aceste două abordări tehnologice, luând exact cele mai avantajoase caracteristici ale fiercărui tip de propulsie. Conform lui Thomas Gerst, managerul programului Ampera, „Opel a construit mașina în jurul bateriilor, nu a "aruncat" bateria într-un vehicul deja existent“. Așa se face că, sub capota modelului se ascund două mașini electrice (un motor și un generator), precum și un motor cu combustie internă.
Citeste mai mult pe capital.ro