Bosch, un nou sistem de propulsie pentru bicicletele electrice eBike

In aceasta toamna, Bosch a prezentat in premiera mondiala, in Germania, „Sistemul de propulsie 45”cu care vor fi dotate bicicletele electrice eBike.

Comparativ cu sistemele de propulsie standard existente, care permit atingerea unor viteze de pana la 25 km/h, noul sistem de propulsie Bosch asigura viteze maxime de deplasare de pana la 45 km/h, permitand posesorilor de biciclete electrice sa ajunga si mai rapid la destinatie, avand suficienta energie de rezerva.

Pe langa aceste avantaje, bicicletele au functia de asistare la pornirea de pe loc, nemaifiind necesara actionarea pedalelor, iar motorul puternic ofera o autonomie de 40 – 105 km, in functie de modul de functionare si tipul de drum.

Sistemul de propulsie eBike de la Bosch este puternic, robust si nu necesita intretinere, fiind testat in conditii dificile de mediu.
Bicicletele electrice echipate cu „Sistemul de propulsie 45” de la Bosch vor fi fabricate de noua producatori de biciclete, lansarea pe piata fiind planificata pentru anul 2012. Bosch va incepe livrarile pentru productia de serie catre producatorii de biciclete inca din luna decembrie 2011.

Acest sistem reprezinta un alt reper important in istoria Bosch, al carui portofoliu de produse acopera acum intreaga gama de sisteme de propulsie pentru toate segmentele pietei, cu dezvoltare rapida a modelelor eBike.
Un motor electric puternic, cu rezerve de energie
Forta din spatele noului sistem de propulsie este motorul electric de 350 W, care poate dezvolta o putere de pana la 500 W pentru perioade scurte de timp si un cuplu de pana la 50 Nm. Aceste valori indica in mod clar faptul ca exista suficiente rezerve de energie pentru o propulsie eficienta, chiar si la viteze ridicate sau pe terenuri accidentate. Pe langa acest lucru, acumulatorul mai are o autonomie de 40 – 105 km, in functie de modul de functionare si tipul de drum.

Fiabilitatea de exceptie Bosch

Sistemul de propulsie eBike de la Bosch este puternic, robust si nu necesita intretinere. Acesta nu este afectat de prezenta apei pe carosabil si de ploaie, si nici de impactul cu pietrele de pe un drum accidentat. Inginerii Bosch au fost extrem de exigenti in faza de dezvoltare a sistemului de propulsie. Pe baza experientei la nivel mondial, specialistii concernului german au testat sistemul in conditii dificile de mediu, cum ar fi ceata sarata, poluarea industriala si schimbarile extreme de temperatura.

Modelele eBike de mare viteza nu mai sunt incadrate de legislatia in vigoare in categoria bicicletelor
Modelele eBike asistate de motor, ce pot depasi viteza de 25 km/h, nu mai sunt considerate biciclete de legislatia mai multor tari. In Germania, de exemplu, producatorul sau importatorul este obligat sa obtina o aprobare (omologare) pentru fiecare model din partea TÜV. In Germania, cerintele minime pentru a conduce un model eBike de mare viteza sunt permisul de conducere pentru motociclete si o placuta de inmatriculare. In plus, bicicletele electrice pot fi utilizate pe pistele speciale pentru biciclete doar daca acestea permit accesul cu motorete.

Mihaela Pavnutescu

spot_img

Ultimele știri