BMW Group continuă să adere la obiectivele sale ambiţioase de dezvoltare durabilă şi îşi va reduce emisiile de CO2 cu 40% per automobil până în 2030 pe întreg ciclul de viaţă, comparativ cu 2019.
„Susţinem în mod constant problema dezvoltării durabile prin inovaţiile noastre”, spune Thomas. Becker, directorul departamentului de Dezvoltare Durabilă şi Mobilitate în cadrul BMW Group. „Dezbaterea actuală asupra materiilor prime validează, de asemenea, impulsul nostru către o economie circulară. Dorim să folosim cât mai bine posibil materiile prime din automobilele noastre scoase din uz şi să le reciclăm în producţia de automobile noi. Vom continua să reducem emisiile de CO2 şi să conservăm resursele naturale printr-o eficienţă energetică maximă şi eficienţa utilizării materiilor prime.”
În medie, aproape 30% dintre automobilele BMW Group sunt fabricate în prezent din materiale reciclate şi reutilizate, aşa-numitele „materii prime secundare”. Pe termen lung, abordarea „Secondary First” urmăreşte să crească această valoare la 50%.
BMW Group este primul producător de automobile german care s-a alăturat proiectului „Business Ambition for 1,5°C” al „Iniţiativei Obiective Bazate pe Ştiinţă” (SBTi). Aceasta înseamnă că drumul companiei către neutralitatea climatică urmează o cale validată ştiinţific şi transparentă, care este în conformitate cu cel mai ambiţios obiectiv al Acordului de Mediu de la Paris. În acelaşi timp, compania se angajează în atingerea obiectivului de neutralitate climatică completă pe întreg lanţul de valori până în 2050.
Abordare 360° de-a lungul întregului lanţ de valori
Compania promovează în mod constant electrificarea întregii sale flote. Până în 2030, cel puţin unul din două automobile vândute de BMW Group va fi complet electric. Mărcile MINI şi Rolls-Royce Motor Cars vor oferi doar automobile electrice de la începutul anilor 2030. De exemplu, BMW Group îşi propune să reducă emisiile de CO2 per automobil în faza de utilizare cu 50% până în 2030, comparativ cu 2019.
Economiile de CO2 în lanţul de aprovizionare devin extrem de importante pe măsură ce mobilitatea electrică creşte, mai ales având în vedere producţia de baterii de înaltă tensiune consumatoare de energie. BMW Group îşi propune să contracareze aceşti factori şi să obţină o reducere a emisiilor de CO2 din lanţul de aprovizionare cu 20% până în 2030, raportat la valorile din 2019, şi cu până la 80% în procesele proprii de producţie.
Reţeaua globală de producţie a BMW Group este deja neutră din puncte de vedere al emisiilor CO2 deja din 2021, datorită iniţiativelor de compensare selectate care completează trecerea la utilizarea exclusivă a energiei din surse regenerabile atinsă deja din 2020.
Aprovizionarea responsabilă cu materii prime, conservarea resurselor naturale
Pe măsură ce mobilitatea electrică creşte, materiile prime necesare în mod special pentru componentele sistemului de propulsie electric sunt acum în centrul atenţiei. Principiul de proiectare pentru motoarele electrice BMW eDrive din generaţia actuală elimină necesitatea utilizării în rotor a materialelor cu pământuri rare. De asemenea, BMW Group adoptă propria sa abordare în ceea ce priveşte aprovizionarea cu materiile prime necesare pentru producerea bateriilor de înaltă tensiune, cu obiectivul de a obţine o transparenţă completă în ceea ce priveşte originea şi metodele de extragere a resurselor: compania achiziţionează direct litiu şi cobalt şi le pune la dispoziţie producătorilor de celule de baterii.
„Oţelul verde” reduce emisiile de CO2 cu până la 95%
Compania a încheiat deja peste 400 de contracte cu furnizorii săi pentru a asigura 100% electricitate verde. Utilizarea energiei verde este asigurată şi pentru furnizorii de aluminiu, precum şi producătorii de celule de baterii, de exemplu. Din februarie 2021, BMW Group se aprovizionează cu aluminiu din Emiratele Arabe Unite, unde se foloseşte electricitate generată din energie solară pentru obţinerea aluminiului. Din 2024, toate jantele din aluminiu turnat pentru mărcile BMW şi MINI vor fi produse tot folosind doar energie electrică verde. Energia generată regenerativ este utilizată atât în electroliza pentru producerea aluminiului, cât şi la turnarea jantelor.
De asemenea, emisiile de CO2 sunt reduse continuu în lanţul de aprovizionare cu oţel. Din 2025, BMW Group va achiziţiona oţel cu emisii reduse de CO2 care nu este produs folosind materii prime pe bază de fosile, cum ar fi cărbunele, ci folosind gaze naturale sau hidrogen şi electricitate verde. Acest lucru reduce emisiile de CO2 din fabricarea acestui oţel cu până la 95%. BMW Group va asigura peste 40% din cererea de la fabricile sale europene până în 2030. Acest lucru va reduce emisiile de CO2 cu până la 400.000 de tone pe an.
Economia circulară este cheia pentru mai multă dezvoltare durabilă
BMW Group se concentrează pe creşterea semnificativă a proporţiei de materiale secundare din automobilele sale, în vederea reducerii în continuare a epuizării materiilor prime şi a emisiilor. BMW i Vision Circular a demonstrat deja cât de consecvent poate fi proiectată o maşină urmând principiile economiei circulare.
Pe lângă materiile prime cu bază organică, proiectul utilizează în principal materiale care au trecut deja printr-un ciclu de viaţă al produsului şi, la rândul lor, au o capacitate de reciclare 100%. Obiectivul este de a recicla materiile prime din automobilele scoase din uz cât mai eficient posibil pentru producţia de serie de maşini noi în viitor.
În loc de materiale compozite şi adezivi, BMW i Vision Circular foloseşte în primul rând monomateriale, precum elemente de fixare cu eliberare rapidă, astfel încât componentele individuale să poată fi separate cu uşurinţă unele de altele şi să poată fi reciclate cu uşurinţă în funcţie de tip atunci când va veni momentul.
Procese inovatoare de reciclare ca bază pentru o economie circulară eficientă
De asemenea, BMW Group face lucrări importante în jurul reciclării automobilelor pe drumul către o economie în circuit închis. Până la 10.000 de exemplare BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad sunt reciclate în fiecare an la Centrul de Reciclare şi Dezmembrare (RDZ) al BMW Group din Unterschleißheim, lângă München. Ele sunt demontate printr-un proces standardizat care se concentrează pe identificarea componentelor reutilizabile, precum şi a materialelor care sunt potrivite pentru reciclare.
Designerii şi inginerii de dezvoltare BMW Group folosesc competenţa dobândită de RDZ pentru a optimiza capacitatea de reciclare a noilor modele chiar de la început. Descoperirile sunt împărtăşite şi cu partenerii.
De asemenea, RDZ a folosit de mulţi ani metode inovatoare pentru a recicla bateriile de înaltă tensiune din automobilele electrificate. Procesele, care pot atinge o rată de reciclare de peste 90%, au fost dezvoltate în colaborare cu parteneri din industrie şi ştiinţă. De asemenea, BMW Group a împărtăşit această experienţă pentru a promova progresul general în domeniul reciclării bateriilor.
În China, joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA) a stabilit acum, în premieră, un ciclu închis pentru reutilizarea materiilor prime nichel, litiu şi cobalt din bateriile de înaltă tensiune. Materiile prime extrase sunt folosite la producerea de noi celule de baterii pentru BMW Group. Ciclul închis al materialelor conservă consumul de resurse şi reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 70% în comparaţie cu utilizarea de material primar nou extras.
Producţie durabilă: mai puţin CO2, deşeuri şi consum de apă
Principiile economiei circulare influenţează şi procesele de producţie. BMW Group a stabilit bucle închise pentru oţel şi aluminiu între locaţiile de producţie şi furnizorii săi. Ca urmare, aproximativ 70% din deşeurile de oţel de la instalaţiile de presare şi reziduurile de aluminiu sunt reutilizate printr-o economie circulară directă.
BMW Group a redus emisiile de CO2 atribuite producţiei de automobile cu peste 70% din 2006. Din 2021, toate fabricile din reţeaua internaţională de producţie au fost neutre din punct de vedere al CO2. Pe lângă aceasta, consumul de apă şi generarea de deşeuri au fost reduse continuu şi ele. De exemplu, doar aproximativ 580 de grame de deşeuri reziduale au fost produse pentru fiecare automobil fabricat în 2021 la cea mai mare fabrică europeană a BMW Group din Dingolfing.
Eficienţa energetică, conservarea resurselor şi evitarea deşeurilor sunt îmbunătăţite în continuare la locaţiile de producţie ale BMW Group odată cu transformarea într-o iFACTORY. Noua uzină BMW Group din nord-vestul oraşului maghiar Debrecen, unde modelele noastre „Neue Klasse” vor fi construite începând cu 2025, este un exemplu excelent de producţie de automobile care este orientată constant către dezvoltare durabilă şi economia circulară.
Responsabilitate pentru mediu
Abordarea 360° a dezvoltării durabile nu cuprinde numai întregul ciclu de viaţă, de la extracţia resurselor până la producţie şi reciclare, ci şi toate nivelurile de dezvoltare durabilă cu aspecte ecologice, economice şi sociale.
Compania susţine iniţiative precum angajamentul World Wildlife Fund For Nature (WWF) faţă de minerit marin de adâncime, ca parte a eforturilor sale de a promova extracţia responsabilă de materii prime. BMW Group refuză să folosească minerale marine din adâncime sau să finanţeze minerit marin de adâncime, până când consecinţele exploatării de adâncime asupra ecosistemelor nu vor fi investigate ştiinţific şi poate fi garantată o protecţie adecvată a acestor ecosisteme.
Chiar dacă nu se foloseşte cobalt din Republica Democratică Congo în bateriile de înaltă tensiune BMW eDrive de generaţia a cincea, BMW Group continuă să fie implicat într-un proiect local acolo. Împreună cu parteneri, compania a însărcinat Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) (Societatea Germană pentru Cooperare Internaţională) să dezvolte măsuri pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale lucrătorilor din microminerit şi ale locuitorilor din comunităţile învecinate.