Un avion Cessena – cel mai mare din lume 100% electric, care poate transporta pasageri – a făcut primul zbor, deasupra orașului Washington, Statele Unite. Avionul a stat în aer 30 de minute și a generat zero emisii de carbon.
Foto: magniX
Zborul de succes, care a avut loc joi, a fost transmis live și a fost urmărit de oameni din toată lumea. A fost descris ca fiind „un reper semnificativ în perturbarea industriei transporturilor și accelerarea revoluției aviației electrice”. Avionul poate transporta nouă pasageri, însă în zborul inaugural a fost făcut doar cu pilotul aeronavei.
Avionul Cessena a fost recondiționat cu un motor electric produs de magniX. Producătorul speră ca aeronava să poată intra în serviciu comercial până la sfârșitul anului 2021 și să aibă o autonomie de 160 de kilometri.
„Costul utilizării avioanelor electrice va fi cu 40% – 70% mai mic per ora de zbor (n.r. față de avioanele convenționale”, a declarat Roei Ganzarski, CEO la magniX, pentru The Guardian. „Asta înseamnă că operatorii vor putea să zboare mai multe avioane în aeroporturi mai mici, adică excursii mai scurte, fără emisii dăunătoare de dioxid de carbon”.
O serie de companii lucrează la avioane electrice, însă vor fi necesare progrese majore în reducerea greutății bateriilor înainte ca avioanele mari să poată zbura distanțe semnificative doar pe baza energiei electrice. Alte surse de energie testate includ celulele de combustibil cu hidrogen și biocombustibili.
Industria aviației este puternic reglementată pentru a garanta siguranța, dar magnificX speră că prin adaptarea unui avion existent procesul de certificare poate fi accelerat. Un hidroavion mai mic alimentat de un motor magnificX a finalizat un zbor scurt în decembrie 2019.
Printre celelalte companii care dezvoltă aeronave electrice se numără Zunum Aero, care construiește un avion cu 27 de locuri cu o autonomie de peste 1.000 de km și producătorul de motoare Rolls-Royce, al cărui program Accel își propune să producă cel mai rapid avion complet electric.