Avionul alimentat cu energie solară care încearcă să bată recordurile unui zbor în jurul lumii a fost deteriorat după o aterizare neprevăzută în Japonia, informează bbc.com. Solar Impulse 2 a fost forțat să aterizeze luni, după ce condițiile meteorologice s-au înrăutățit în timp ce avionul zbura deasupra Oceanului Pacific. Aterizarea a decurs bine, dar, după aceea, rafalele de vânt i-au deteriorat aripile delicate. Echipa este încrezătoare că poate repara avionul, așa încât să continue această călătorie eroică.
Ultimele zile au fost dificile pentru echipa Solar Impulse. Avionul experimental, care are 17,000 de celule solare pe aripi, a început o călătorie în jurul lumii în luna martie, cu plecarea din Abu Dhabi.
Primele șase etape ale zborului au fost relativ simple. Dar cea de-a șaptea etapă, un zbor de 8,000 km deasupra Pacificului, s-a dovedit a fi dificilă.
Membrii echipei au așteptat mai bine de o lună în Nanjing, China, condițiile meteo potrivite pentru călătoria peste ocean, spre Hawaii. Ei au crezut că au găsit fereastra perfectă și au pornit la drum sâmbătă, la 18:39 GMT.
Cu toate acestea, un front rece a forțat echipa să facă o oprire neplanificată, așa că avionul a aterizat în Japonia luni la 14:49 GMT (23:49 ora locală).
Borschberg, care pilota avionul, a făcut o aterizare lină la aeroportul din Nagoya. Dar acolo încă nu ajunsese tot echipamentul esențial pentru suportul avionului la sol, unul dintre elemente fiind un hangar mobil.
Astfel, membrii echipei au fost nevoiți să utilizeze un sistem de ancorare pentru a ține pe loc avionul. Mai bine de 24 de ore au lucrat în ture, ca să țină de aceste corzi.
Dar acest sistem nu a fost suficient pentru protejarea avionului. Astfel, aripile lungi de 72m au fost deteriorate de vremea furtunoasă. Partea distrusă este numită ”eleron”, adică aripioarele mobile prinse de aripile și de ampenajul avionului, prin manevrarea cărora se realizează mișcările la dreapta sau la stânga, în timpul zborului.
Între timp a ajuns și hangarul mobil, iar acum avionul este acoperit. Echipa a evaluat prejudiciul adus aripii.
„Avionul va fi, bineînțeles, reparat. Echipa tehnică a început deja să construiască niște piese de schimb, dar asta ne va ține la sol pentru cel puțin o săptămână înainte ca Andre să poată continua zborul spre Hawaii. Nu e o problemă mare pentru proiect în sine, dar e o întârziere suplimentară”, a declarat Bertrand Piccard, unul din co-fondatorii Solar Impulse.
După ce avionul este reparat, meteorologii vor căuta o nouă fereastră de vreme potrivită pentru reluarea încercării de a traversa Pacificul. Zborul spre Hawaii va fi puțin mai scurt, acum că avionul a trebuit să oprească în Japonia, dar în continuare meteorologii sunt nevoiți să găsească o fereastră de cel puțin patru zile de vreme senină înainte ca avionul să primească undă verde pentru zbor.
În cazul în care reparațiile durează prea mult sau vremea nu se îmbunătățește, întârzierile suplimentare ar putea afecta etapele ulterioare ale acestei călătorii în jurul globului. După ce traversează Pacificul, avionul va trebui să traverseze America, iar apoi Atlanticul. În mod ideal, va trebui să parcurgă această a doua etapă deasupra unui ocean înainte de August, când sezonul uraganelor atinge apogeul.
Sursă foto: Solar Impulse
Mai citește și:
Solar Impulse 2 face o oprire în Japonia din cauza vremii nefavorabile
Solar Impulse 2 va zbura cinci zile și cinci nopți deasupra Pacificului
Solar Impulse 2 se îndreaptă spre coasta chineză