Aprobarea proiectului privind zonele cu emisii reduse are nevoie de o decizie politică

Proiect referitor la zonele cu emisii reduse este finalizat şi poate fi aprobat oricând, dar este nevoie de o decizie politică, a precizat, miercuri, Tanczos Barna, ministrul mediului, în cadrul conferinței ”Politici de mediu în România. Managementul deșeurilor și calitatea aerului”, organizată de Green Report. 

„Un proiect referitor la zonele cu emisii reduse este finalizat şi poate fi aprobat oricând, dar ne trebuie doar o decizie politică. Îl propunem Coaliţiei. Eu cred că trebuie să luăm măsuri curajoase. În primul rând trebuie să avem o identificare individuală a mijloacelor de transport, a maşinilor personale, în funcţie de gradul de poluare. Nu ne putem uita nepăsători la acel flux de maşini în cursul dimineţii şi nu putem să nu realizăm că, în privinţa calităţii aerului, factorul cel mai important este traficul. În PNRR, oraşele vor avea un sprijin real pentru mobilitate verde”, a spus Tanczos Barna.

Potrivit raportului de cercetare privind starea mediului în bucureşti, lansat de Fundația Comunitară București, calitatea aerului în București este variabilă, mai ales în funcție de sezon. Astfel, iarna, iar mai nou șitoamna, se înregistrează valori mai ridicate ale indicatorilor de calitate a aerului, pe fondul intensicăriisurselor de ardere. La nivel general, oscilațiile indicatorilor de calitate a aerului sunt relativ reduse,ceea ce evidențiază o situație relativ stabilă, chiar dacă datele din Rețeaua Națională de Monitorizare aCalității Aerului arată îmbunătățiri semnificative.

Bucureștiul nu este capitala/orașul european cu cel mai ridicat nivel de poluare a aerului. Cu toateacestea, nivelul de poluare a aerului este mult peste ce ar trebui să definească un oraș nepoluat. Faptul că Bucureștiul se numără printre orașele pentru care România este în procedură de infringement pepoluarea aerului atrage atenția asupra gravității problemelor existente. 

Calitatea slabă a aerului din București este inflențată atât de factori interni, cât și de unii externi.

Plasarea orașului în Câmpia Română, fără bariere de vegetație care să oprească particulele rezultate dineroziunea solurilor din vecinătăți, dinamica suprafețelor forestiere, managementul terenurilor agricole,procesele de ardere industrială și non-industrială contribuie, alături de praful purtat de masele de aerdin Deșertul Sahara, la calitatea slabă a aerului.
Transportul rutier, în care e implicat un număr mare de autovehicule ce folosesc combustibili fosili, este cea mai importantă sursă internă de poluare a Bucureștiului. Acestui factor i se adaugăproducerea de energie în centralele electrotermice, activitățile industriale, activitățile de ardere dinsectorul rezidențial, gestionarea deșeurilor, șantierele și alte categorii de surse de poluare.
Citește și:
spot_img

Ultimele știri