Mașinile și motocicletele alimentate cu benzină sau motorină vor fi interzise în Amsterdam începând cu 2030.
Această măsură face parte din eforturile orașului de a reduce poluarea aerului din Amsterdam, care scurtează durata de viață a locuitorilor cu un an, conform estimărilor.
„Poluarea este deseori un ucigaș tăcut și reprezintă unul dintre cele mai mari riscuri pentru sănătate în Amsterdam.”, a declarat Sharon Dijksma, consilier responsabil pentru trafic în Amsterdam.
Anul viitor, mașinile alimentate cu motorină mai vechi de 15 ani nu vor mai avea acces în oraș. Autobuzele și autocarele poluante nu vor mai avea acces în centrul orașului începând cu 2022, iar începând cu 2025, interdicția va include ambarcațiuni de agrement și motorete.
Orașul va încuraja locuitorii să facă tranziția la mașini electrice și cu hidrogen prin oferirea a stații de încărcare pentru fiecare cumpărător al unui asemenea vehicul. Vor trebui să existe între 16.000 și 23.000 de stații de reîncărcare până în 2025 pentru a face proiectul posibil, față de cele 3000 care exită în prezent în oraș.
Poluarea aerului în Olanda depășește limitele stabilite de UE, în mare parte din cauza traficului din orașele Amsterdam, Maastricht și Rotterdam. Există îngrijorări în ceea ce privește nivelurile ridicate de dioxid de azot și particule în suspensie, care cauzează boli respiratorii.
Amsterdam se alătură altor orașe care iau măsuri de reducere a poluării aerului. Anul trecut, Madrid a început să restricționeze accesul mașinilor pe benzină fabricate înainte de 2000 și mașinilor pe motorină fabricate înainte de 2006, iar Roma s-a angajat să interzică vehiculele pe motorină din centrul orașului până în 2024.
Guvernul danez va interzice vânzarea mașinilor noi pe benzină și motorină începând cu 2030 și a vehiculelor hibride începând cu 2035.