Dupa primele teste realizate de compania Virginia Atlantic, in 2008, si de KLM, in luna iunie a acestui an, unele companii aeriene americane s-au decis sa foloseasca biocarburantii, fiind motivati mai ales de integrarea transportului aerian in sistemul european de reducere a emisiilor de CO2 pana in 2012.
Un avion care a efectuat o cursa de la Huston la Chicago, SUA, a zburat cu carburant obtinut din alge. Acest zbor a fost facut cu 60%, carburant traditional, si cu 40%, carburant obtinut din alge, produs de californienii de la Solazyme.
Compania Alaska Airlines a anuntat, de asemenea, ca a efectuat zboruri utilizand un amestec de carburant obtinut in procentaj de 20% din uleiul de gatit, a declarat Robert Ames, vicepresedintele societatii Dynamic Fuels, care produce biocarburanti pentru Alsaka Airlines.
Uleiul prajit de la fast-food, de 6 ori mai scump decat kerosenul
Alaska Airlines foloseste uleiul recuperat de la McDonald’s pentru zborurile pe distante medii, iar emisiile de gaze sunt reduse cu 10%.
Singurul inconvenient este pretul carburantului, care costa de 6 ori mai mult decat kerosenul. Dar cantitatea de ulei care provine din tigaile de la McDonald’s este imensa, lucru care, cu timpul, ar putea sa duca la o scadere a pretului.
Dynamic Fuels a fost creat de societatea Tyson Food Inc., lider mondial in procesarea carnii de vita, porc si pasari, iar Syntroleum Corporatoin este specializata in productia de biocarburant. Dynamic Fuels are o capacitate de anuala de productie de 284 milioane de litri de biocarburanti pe an.
Si armata americana intentioneaza ca, pana in 2013, sa zboare cu biocarburanti, cel putin 40 de avioane fiind gata de start pentru indeplinirea acestui obiectiv.
Citeste si: Atentie, gospodine! 1 litru de ulei prajit valoreaza 1 leu
Avioanele companiei KLM zboara cu ulei prajit
Taxiurile londoneze isi fac plinul cu ulei prajit