Amenzi de pana la 50.000 de lei pentru benzinarii care nu-si reduc emisiile

Furnizorii de carburanti care nu reduc emisiile prin cresterea procentului de biocombustibil risca amenzi cuprinse intre 30.000 si 50.000 lei, potrivit unui proiect de hotarare privind promovarea utilizarii biocarburantilor si a biolichidelor publicat ieri pe site-ul Ministerul Economiei si Comertului.

Aceleasi sanctiuni sunt prevazute si pentru cei care obtin biocarburantii si biolichidele din materii prime care provin de pe terenurile bogate in biodiversitate.

Proiectul de act normativ vine la o luna dupa ce Ministerul Economiei a publicat spre dezbatere publica o alta initiativa legislativa ce stabileste conditiile de introducere pe piata a benzinei si motorinei si introduce un mecanism de monitorizare si reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera.

Obligatiile impuse companiilor furnizoare de carburanti au ca scop reducerea cu 10% a emisiilor pana la data de 31 decembrie 2020. Pe langa ”inverzirea” transportului, masurile vor avea urmari si asupra populatiei, scumpind combustibilii la pompa.

”Fiecare companie petroliera isi stabileste propriul mix de carburanti si politica de pret aferenta. Totusi, tinand cont ca pretul de achizitie al bio-componentei este mult mai mare decat pretul hidrocarburilor, ne asteptam ca pretul combustibililor la pompa/consumator sa creasca odata cu cresterea obligatiei procentuale de continut bio per litru”, se arata intr-un raspuns al Asociatiei Roamane a Petrolului, la solicitarea Green Report.

Tinte de reducere a emisiilor pentru benzinarii romani

Furnizorii de combustibili trebuie sa se asigure ca reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera datorate utilizarii biocarburantilor si a biolichidelor va atinge progresiv urmatoarele valori:

a) de minimum 35%, incepand cu data de 1 aprilie 2011
b) de minimum 50%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017
c) de minimum 60%, incepand cu data de 1 ianuarie 2018, in cazul biocarburantilor produsi in instalatii in care productia a inceput la data de 1 ianuarie 2017 sau dupa aceasta data.

Pentru realizarea acestor obiective, furnizorii vor fi nevoiti sa vanda benzina si motorina cu un continut tot mai mare de biocarburanti:

– de la data de 1 ianuarie 2011 motorina cu un continut de biocarburant de minimum 5% in volum
– de la data de 1 ianuarie 2013 motorina cu un continut de biocarburant de minimum 6% in volum
– de la data de 1 ianuarie 2015 motorina cu un continut de biocarburant de minimum 7% in volum
– de la data de 1 ianuarie 2011 benzina cu un continut de biocarburant de minimum 4% in volum si de maximum 5% in volum;
– de la data de 1 ianuarie 2013 benzina cu un continut de biocarburant de minimum 6% in volum
– de la data de 1 ianuarie 2015 benzina cu un continut de biocarburant de minimum 8% in volum
– de la data de 1 ianuarie 2017 benzina cu un continut de biocarburant de minimum 9% in volum
– de la data de 1 ianuarie 2019 benzina cu un continut de biocarburant de minimum 10% în volum.
 
Raluca Petrescu

Cititi si:

Furnizorii de carburanti din Romania, obligati sa reduca emisiile cu 10% pana in 2020
 

spot_img

Ultimele știri