Veganuary este o provocare ce are loc la nivel mondial și care presupune adoptarea unei alimentații vegetariene în luna ianuarie. Anul acesta s-au înscris 500.000 de persoane, de două ori mai multe decât în 2019.
Din cele 500.000 de persoane înscrise în competiția din acest an 150.000 sunt din America Latină, 125.000 – în Marea Britanie, 80.000 – în Statele Unite și 50.000 în Germania. Printre motivele pe care oamenii le-au dat privind renunțarea în această lună la produse de proveniență animală se numără reducerea suferinței animalelor, îmbunătățirea sănătății sau scăderea impactului asupra mediului.
„Cam toată lumea a acceptat ideea că trebuie să reducem produsele animale din dietă pentru a proteja mediul”, a spus Toni Vernelli, de la Veganuary, pentru The Guardian.
În Marea Britanie, supermarketuri precum Tesco au finanțat reclame la TV și la radio în care au promovat această provocare pentru prima dată. Tot o premieră a fost că unele supermarketuri, precum Aldi, Asda și Iceland au creat pagini online speciale cu informații și rețete cu această ocazie.
„Felul în care supermarketurile britanice au promovat Veganuary chiar schimbă totul. Nu se folosesc de asta doar ca de o oportunitate de marketing, dar promovează beneficiile dietei pe bază de plante”, a mai spus Vernelli.
Potrivit acesteia, Aldi a scris pe site: „Să mănânci mai puțină carne sau să eviți cu totul produsele animale este deseori o modalitate transparentă de a arăta că vrei să faci o diferență”. Iar Marks & Spencer a creat un meniu vegetarian pentru fiecare zi din ianuarie.
Un nou studiu finanțat de banca UBS a arătat o creștere a numărului de consumatori care încearcă produse pe bază de plante, alternative la cele din carne, cum ar fi burgeri sau cârnați. Proporția celor care au încercat a crescut de la 48% la 53% din martie în noiembrie 2020, potrivit sondajului la care au participat 3.000 de consumatori din Marea Britanie, Statele Unite și Germania.
Citește și:
Cantinele școlare din Franța vor oferi meniu vegetarian o dată pe săptămână