Adevarul: Taxa auto, episodul 4: dispare varianta tripla

Pentru a patra oara in doi ani se modifica taxa de mediu. De data aceasta, Guvernul va institui o taxa anuala pentru toti poluatorii.
Dupa patru variante de taxare, fie ca au fost dublate sau triplate, actualul Guvern s-a gandit sa reduca substantial valoarea acesteia.

Ministerul Mediului renunta la triplarea taxei de poluare auto, urmand ca aceasta sa fie diminuata printr-o noua ordonanta de urgenta, iar cei care au platit taxa tripla ar putea sa-si recupereze banii, a declarat, miercuri, ministrul de resort, Nicolae Nemirschi.

„Pe termen mediu vom introduce in Parlament un proiect de lege care sa reprezinte o taxa anuala pentru toti poluatorii, deci va fi vorba de grame de dioxid de carbon si de capacitatea motorului, acelea vor fi cele doua elemente care se vor lua in calculul noii taxe, care de fapt nu este cea despre care vorbim in ordonanta”, a mai spus Nemirschi.

„Pe langa celelalte avize pe care trebuie sa le contina ordonanta de urgenta ce o vom propune, va trebui in mod obligatoriu sa avem si un aviz de la Comisia Europeana, drept pentru care, in perioada urmatoare, de maine-poimaine, vom face aceste diligente”, a spus Nicolae Nemirschi.

Aceleasi principii, aceleasi anexe

Ministerul Mediului va alege una dintre cele trei variante privind taxa auto pe care le ia in calcul, urmand sa prezinte la Bruxelles doar varianta pe care o considera „optima” pentru a obtine avizul asupra taxei de poluare auto.

Nemirschi a mai precizat ca va fi pastrata eliminarea taxei pentru masinile cu Euro 4, iar metoda de calcul va diferi in asa fel incat suma de plata sa fie mai mica decat actuala „taxa tripla”.

Ministrul a mai explicat ca taxa va folosi aceleasi principii, deci vor fi aceleasi anexe, numai ca acei coeficienti care se aplica acolo nu vor fi la fel de mari, asta pentru o masura imediata.

Pasuire pentru intarziati

„De asemenea, va exista si o ‘pasuire’ a celor care nu au reusit sa-si inmatriculeze masinile pana in 15 decembrie, respectiv cei care le-au avut in tara si care din motive tehnice n-au mai fost primiti la RAR sau la administratiile financiare, printr-o formula pe care o vom definitiva tot in cuprinsul acestei ordonante de urgenta”, a adaugat Nemirschi.

Piata auto, in cadere libera

Piata auto a scazut in ianuarie cu circa 70%, iar luna februarie se anunta chiar mai dramatica. „Pe baza comenzilor, estimam ca scaderea in februarie va fi de cel putin 70%”, ne-a declarat François Fourmont, directorul general al Dacia.

Astfel, daca in ianua­rie 2007 Dacia vindea 6.600 de autoturisme, anul acesta in ianuarie n-a mai vandut decat 1.900 de masini. Si ceilalti dealeri auto sunt puternic afectati. Daca anul trecut se comercializau 22.000 de masini in ianuarie, anul acesta vanzarile n-au mai trecut de 7.000 de unitati.

De vina este blocarea creditarii, crede Fourmont. „Circa 80% din clientii nostri isi cumpara masini pe credit, iar trei sferturi dintre ei imprumuta banii pentru o perioada de 8-10 ani, altfel spus, ei imprumuta toata suma necesara pentru achizitia automobilului. Cresterea dobanzilor ii afecteaza puternic”, a aratat Fourmont.

Dacia va lua o decizie privind ritmul de productie si viitorul salariatilor la sfarsitul lunii martie, cand vor fi definitivate si datele privind cererea de modele Dacia pe pietele externe.
 

spot_img

Ultimele știri