Cine si-a luat masina inainte de 15 decembrie 2008 are 20 de zile la dispozitie sa plateasca taxa netriplata. Comerciantii de masini se asteptau la o eliminare, cel putin pentru masini Euro 4, dar Guvernul a taiat numai 33% din taxa de poluare.
A patra varianta a taxei de poluare, probabil ca nu va fi ultima, este cu o treime mai mica decat precedenta.
Multi dintre cei care comercializeaza masini second-hand isi frecau mainile de bucurie in speranta ca Guvernul va reduce sau chiar va elimina taxa pentru motoarele Euro 4.
Insa Executivul a gasit de cuviinta sa reduca numai cu o treime valoarea taxei de poluare.
Partea buna este ca posesorii de masini second-hand de import care au cumparat sau lansat o comanda ferma pentru un autovehicul inainte de 15 decembrie 2008, dar nu l-au inmatriculat, au la dispozitie 20 de zile pentru a depune actele necesare achitarii taxei auto la valoarea veche, inainte de triplarea din decembrie.
Noua taxa va intra in vigoare la momentul publicarii ordonantei de urgenta in „Monitorul Oficial“.
Piata second-hand, lovita sub centura
Contactati de ziarul „Adevarul”, reprezentantii targului Autovit spun ca actuala versiune a taxei auto nu aduce nicio schimbare pozitiva. „Cred ca trebuie anulata taxa pentru toate masinile Euro 4, nu doar pentru cele noi. Este incorect sa ai o masina veche de trei luni si sa platesti taxa de poluare”, declara Dinu Nicolescu, consilier Autovit.
Acesta spune ca cea mai buna varianta era cea din iulie 2008, adica taxa mica pentru masinile vechi si valoare mare pentru cele noi.
Reprezentantul Autovit spune ca taxa auto a afectat puternic afacerea cu targul de masini. „Din 15 decembrie 2008 si pana pe 15 februarie, la noi in targ nu s-au comercializat decat 30 de automobile, in conditiile in care in cele mai slabe perioade se vindeau 10 masini pe weekend”, mai adauga Dinu Nicolescu.