Statele memebre UE şi Parlamentul European au ajuns, luni, la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturismele noi cu 37,5% până în 2030.
Anunțul vine la două zile după încheierea summitului COP24 din Polonia, unde una dintre cele mai mari dezamăgiri pentru țările participante era lipsa de ambiție de a reduce emisiile.
De asemenea, emisiile provenite de la furgontele noi vor trebui să fie cu 31% mai mici decât în 2021, conform acordului de luni.
„Succesul de astăzi (luni) este cu atât mai important având în vedere concluziile summitului COP24 de la Katowice de la sfârşitul săptămânii trecute. Aceasta arată clar, o dată în plus, angajamentul nostru ferm faţă de Acordul de la Paris”, a declarat comisarul european pentru politici climatice şi energie, Miguel Arias Canete.
Negociatorii au ajuns la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 37,5% până în 2030, în raport cu 2021. Executivul european propusese -30%, iar Parlamentul European dorea -40%.
Federația europeană a ONG-urilor din domeniul transporturilor, Transport și Mediu (T&E), a declarat că acordul este un pas în direcția corectă, dar nu suficient de bun.
„Noua lege înseamnă că până în 2030 aproximativ o treime din maşinile noi vor fi electrice sau cu hidrogen, ceea ce înseamnă un progres, dar nu este suficient de rapid pentru a ne atinge obiectivele climatice” a declarat Greg Archer, director de vehicule curate la T&E.
Industria auto s-a mobilizat puternic de-a lungul întregului parcurs legislativ al textului, argumentând că există riscul pierderii de locuri de muncă.