Achizițiile sociale și de mediu, prioritizate în strategiile de dezvoltare ale companiilor

Achizițiile sociale și de mediu sunt din ce în ce mai importante în strategiile de dezvoltare ale companiilor, la fel de importantă fiind și perspectiva instituțiilor publice în această problemă. Aceste fiind două dintre concluziile principale ale  dezbaterilor Galei Premiilor cu impact social și de mediu 2022, organizată pe 9 martie la București, prilej cu care a fost prezentat și ghidul privind achizițiile cu impact social și de mediu realizate de către companii.

„Gala Premiilor cu impact social și de mediu 2022” a premiat instituții publice și companii private pentru achizițiile cu impact social și de mediu. Aceasta a avut drept scop atragerea atenției asupra întreprinderilor sociale din România și a rolului lor în realizarea politicilor sociale și de mediu.

Evenimentul a urmărit să sublinieze faptul că achizițiile sociale și de mediu sunt importante în dezvoltarea durabilă și responsabilă a companiilor și a instituțiilor publice.

„Ne-am propus, prin acest eveniment, să promovăm instituțiile publice și companiile care au realizat achiziții cu impact social și/sau de mediu. Premiile acordate în cadrul Galei nu reprezintă doar o recunoaștere a eforturilor lor în direcția achizițiilor cu impact social și de mediu, ci și un exemplu menit să inspire și alte organizații, instituții și companii”, a declarat Loreta Isac, manager proiect, Centrul pentru Legislație Nonprofit, unul dintre inițiatorii evenimentului.

Flavia Boghiu, viceprimarul municipiului Brașov, care a primit un premiu pentru achiziții cu impact social și de mediu, consideră că orice municipalitate interesată de viitorul comunității trebuie să aibă în vedere impactul activităților pe care le derulează. Primăria Brașov și-a propus să ofere copiilor din școlile și grădinițele brașovene produse sănătoase, sprijinind totodată producătorii locali și respectând principiile achizițiilor verzi.

În conformitate cu „Raportul de politică publică” prezentat la eveniment, nivelul ridicat al sumelor alocate pentru achiziții la nivelul instituțiilor publice și al companiilor are ca efect direct recalibrarea strategiilor de dezvoltare și realizarea obiectivelor de sustenabilitate. Mediul de afaceri a înțeles acest lucru, cu marile companii introducând criterii de evaluare legate de mediu, de transparență sau sociale în alegerea furnizorilor lor. Achizițiile publice au devenit instrumente importante pentru realizarea obiectivelor de politică publică ale statelor membre, reprezentând un procent de aproximativ 14% din PIB la nivelul Uniunii Europene.

Una dintre principalele priorități ale Uniunii Europene până în 2030 este promovarea cheltuielilor responsabile, care să aibă impact social și de mediu și să contribuie la realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă. Criteriile ESG (Environment, Social, Governance) au devenit o preocupare constantă a domeniului de afaceri. Sectorul de achiziții din cadrul companiilor și al instituțiilor publice poate fi utilizat pentru a promova achizițiile cu impact social și de mediu, având un efect pozitiv asupra mediului și comunității în general.

***

Acest text a fost generat în parte cu ajutorul ChatGPT, model de generare a limbajului dezvoltat de OpenAI. După generarea limbajului provizoriu, autorul a revizuit, editat și modificat textul conform propriilor preferințe și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestuia.

spot_img

Ultimele știri