Stațiile de încărcare auto, disponibile la fiecare 60 km

Pentru a ajuta UE să devină neutră din punct de vedere climatic, eurodeputații doresc ca stațiile de reîncărcare a mașinilor să fie amplasate la fiecare 60 de km, iar stațiile de alimentare cu hidrogen la fiecare 100 de km. Noile reguli fac parte din pachetul „Fit for 55 in 2030”, planul UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Deputații Parlamentului European au convenit să stabilească obiective naționale minime obligatorii pentru implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Astfel, statele membre vor trebui să își prezinte planul până în 2024 cu privire la modul de realizare a acestuia. Conform textului adoptat, până în 2026 ar trebui să existe cel puțin o stație de încărcare electrică pentru mașini la fiecare 60 km de-a lungul principalelor drumuri ale UE.

Aceeași cerință s-ar aplica și pentru camioane și autobuze, dar numai pentru rețelele centrale TEN-T și cu stații mai puternice.

Deputații europeni sugerează, de asemenea, înființarea mai multor stații de alimentare cu hidrogen de-a lungul principalelor drumuri ale UE (la fiecare 100 km, spre deosebire de la fiecare 150 km, așa cum a propus Comisia), iar aceasta să se întâmple cât mai repede(până în 2028 și nu până în 2031).

Reîncărcare simplă

Stațiile alternative de alimentare ar trebui să fie accesibile tuturor mărcilor de vehicule, iar plata ar trebui să fie ușoară. Acestea ar trebui să afișeze prețul pe kWh sau pe kg și ar trebui să fie accesibil și comparabil. Deputații europeni doresc, de asemenea, ca până în 2027 să fie înființat un punct de acces al UE pentru datele privind combustibilii alternativi, pentru a oferi informații despre disponibilitate, timpii de așteptare și prețuri la diferite stații din Europa.

Combustibili maritimi durabili

Deputații europeni au adoptat, de asemenea, poziția cu privire la proiectele de norme UE privind utilizarea combustibililor regenerabili și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim. Parlamentul dorește ca sectorul maritim să reducă emisiile de gaze cu efect de seră (GES) de la nave cu 2% în 2025, 20% în 2035 și 80% în 2050 față de nivelul din 2020 (Comisia a propus o reducere de 13% și 75%). Acest lucru s-ar aplica pentru navele cu un tonaj brut de peste 5000, în principiu responsabile pentru 90% din emisiile de CO2, pentru toată energia utilizată la bord în sau între porturile UE și pentru 50% din energia utilizată în călătoriile în care portul de plecare sau de sosire este în afara UE sau în regiunile sale ultraperiferice.

În plus, deputații au stabilit un obiectiv de 2% din utilizarea combustibililor din surse regenerabile și au obligat navele portacontainere și navele de pasageri să utilizeze alimentarea cu energie de pe uscat în timp ce se aflau la dană în principalele porturi ale UE începând cu 2030. Acest lucru ar reduce semnificativ poluarea aerului în porturi.

Pentru a asigura conformitatea, deputații sunt în favoarea introducerii de sancțiuni. Veniturile generate de acestea ar trebui să meargă către Fondul pentru ocean și să contribuie la decarbonizarea sectorului maritim, la eficiența energetică și la tehnologiile de propulsie cu emisii zero.

spot_img

Ultimele știri