Cererea de carburanți din Europa și America de Nord va scădea cu 10% până în 2030, datorită utilizării unor materiale mai ușoare la construcția automobilelor, potrivit estimărilor companiei britanice de consultanță Wood Mackenzie.
Utilizarea tot mai mare a materialelor mai ușoare pentru îmbunătățirea randamentului carburanților în transporturile rutiere va permite reducerea cu 10% a cererii de carburanți înh Europa și America de Nord, până în 2030″, se arată în studiul realizat de Wood Mackenzie, citat de Mediafax.
Greutatea vehiculelor a crescut continuu pe parcursul mai multor zeci de ani, dar în prezent, cu norme mai exigente referitoare la economia de carburant și reglementările referitoare la emisiile de dioxid de carbon, vehiculele încep să devină mai ușoare, a explicat analistul Renate Cakule.
Constructorii noii versiuni as modelului pick-up F-150 prezentat de Ford la începutul acestui an au utilizat mai puțin oțel și mai mult aluminiu, ceea ce contribuie la scăderea consumului.
Analiștii Wood Mackenzie anticipează totodată o scădere cu 2-3 milioane de tone a cererii de oțel în Statele Unite, în următorii 10 ani, necesarul urmând să crească însă în țările emergente.
De asemenea, va fi afectată cererea de zinc, utilizat la galvanizarea oțelului folosit în industria auto. În schimb, cererea de aluminiu în industria auto va crește, ca și cea pentru componentele din plastic, care contribuie la rândul lor la o greutate mai mică a vehiculelor.
O reducere de 10% a greutății unei mașini mici sau medii echivalează cu ameliorarea randamentului carburantului de 2-4%, în funcție de felul în care este condus vehiculul, de mărimea pneurilor, întreținerea și alți factori”, a explicat Richard Warner, analist la Wood Mackenzie.
Prețul petrolului Brent, de referință la bursa din Londra, s-a menținut de la începutul anului 2011 peste nivelul de 100 de dolari pe baril.