1.200 de biciclisti, in mars pe strazile Bucurestiului

Biciclistii au iesit  pe strazile Capitalei, intr-un mars autorizat, organizat de Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, pentru a-si face, inca o data, auzite nemultumirile.

Ei s-au incolonat, ieri dimineata, in Piata Constitutiei, de unde au plecat spre Piata Alba Iulia, au trecut prin Piata Muncii, apoi au ajuns in Piata Victoriei, Parcul Izvor reprezentand punctul in care, dupa 3 ore de pedalat, marsul s-a incheiat.

“Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti a rescurs la acest mars pentru a-si cere dreptul la o infrastructura coerenta pentru mersul pe bicicleta, atat de necesara intr-o capitala europeana campioana la poluarea cauzata de traficul auto. S-au strans peste 1.200 de biciclisti la acest mars, care nu va fi ultimul, si am avut sustinatori chiar si din Pitesti sau din alte localitati apropiate de Capitala, care mi-au spus ca aceste marsuri trebuie sa continue pana cand mersul pe bicicleta va deveni o alternativa viabila si durabila la transportul cu autoturismul”, a declarat, pentru Green Report, Marian Ivan, membru fondator al asociatiei de biciclisti, OPTAR.

Initiatorii marsului ciclist au fost Optar.RO, Ecopolis, Comunitatea Bicicliștilor din București, ViitorPlus, Asociatia Green Revolution.

Cei 100 de km de piste, declarate ilegale de catre Politia Rutiera a Capitalei ori absenta unor benzi dedicate pentru biciclete reprezinta doar cateva dintre motivele pentru care biciclistii sunt profund nemultumiti.

„Cel mai mare tur ciclist din Capitala

„Fain. Cel mai mare tur la care am fost pana acum in Bucuresti. Sper sa nu se piarda entuziasmul si macar 2% din cei care au fost sa se gandeasca sa se bage intr-una din multele organizatii care sustin ciclismul in conditii normale (occidentale, cum ar veni) in Bucuresti. Un inceput e si intrarea intr-un grup de Facebook”, scrie pe Facebook Bogdan Pustea, unul dintre participantii la mars, care promite sa revina si la”tura urmatoare.

Iar Constantin Simion, un alt biciclist bucurestean, scrie tot pe Facebook: „Ar trebui sa se faca macar o data pe luna de la anul! Altfel nu o sa se schimbe nimic! Oricum, multumesc organizatorilor, a fost super!”.

“Locul bicicletei este pe banda special dedicata ei, separata de trotuar si de benzile destinate traficului auto, iar biciclistii bucuresteni merita un sistem de cai de acces, gandit dupa standarde europene. Este vorba de siguranta noastra, dar si de cea pietonilor, iar atat timp cat in Bucuresti este incurajat traficul automobilelor, suntem in pericol”, a mai spus Marian Ivan.

Bucurestiul este a doua cea mai poluata capitala europeana, iar principalul generator de poluare atmosferica este traficul auto.

Conform studiului Ecopolis, din 2011, „Calitatea aerului in Bucuresti. Efecte asupra sanatatii”, limitele pulberilor in suspensie (PM), a caror principala sursa este traficul rutier, sunt depasite constant in toate zonele capitalei.

In acelasi timp, studiul comparativ Ecopolis despre calitatea vietii in capitalele UE arata ca Bucurestiul este codas in privinta utilizarii bicicletei ca alternativa la transportul cu masina, cu doar 0,7% transport uzual cu bicicleta, fata de 59,6% in Copenhaga.

Reprezentantul Ecopolis, Adrian Sorescu, a spus ca participantii au semnat o petitie ce va fi trimisa administratiei publice locale si partidelor politice, prin care se solicită construirea unei infrastructuri in Capitala, adecvată pentru biciclisti.

Mihaela Pavnutescu

Foto 1 (alb-negru) – Ionut Ruscea Facebook

 

 

spot_img

Ultimele știri