10 bloggeri pleaca peste o luna in cautarea unor solutii viabile de dezvoltare urbana sustenabila, oferite de Siemens. Competitia se afla la cea de-a 2-a editie, iar cele 5 echipe vor strabate, timp de 6 zile, 1.500 de kilometri si vor poposi in 13 orase.
In fiecare oras (check point), echipele vor trebui sa afle solutia Siemens pentru a putea acumula puncte.
Siemens Race 2012 se va realiza exclusiv prin instrumente ce tin de social media, iar bloggerii vor putea parcurge traseul offline doar cu ajutorul fanilor din mediul online care vor oferi solutiile necesare rezolvarii probelor din cadrul intrecerii.
Alex Mazilu & Razvan Baciu, Alex Negrea & Adrian Ciubotaru, Andrei Crivat & Marius Sescu, Cristina Bazavan & Cristina Chipurici, Dan Dragomir & Razvan Pascu sunt cele 5 echipe de bloggeri implicate in Siemens Race 2012.
Numarul tehnologiilor sustenabile, mai mare decat in 2011
“Concurentii Siemens Race 2012 se vor alinia la start, in 10 mai, in fata sediului Fan Curier din Bucuresti, iar cateva dintre orasele in care se va desfasura cursa sunt Craiova, Campulung Muscel, Constanta sau Iasi. Premiul acordat echipei castigatoare va fi si in acest an o excursie intr-o capitala verde europeana”, a declarat, pentru Green Report, Dan Santimbreanu, Head of Corporate Communications Siemens Romania.
Potrivit lui Dan Santimbreanu, spre deosebire de prima editie, competitia din acest an devine mai acerba prin marirea numarului de bloggeri implicati, introducerea de noi probe si extinderea perioadei de timp alocata Race-ului. Bloggerii vor experimenta offline un numar mai mare de tehnologii de dezvoltare sustenabila, traseul fiind complet diferit fata de cel din 2011.
Bloggerul Razvan Baciu, din nou in cursa
Castigatorul editiei de anul trecut a fost Bobby Voicu, consultant in social media. El a facut in 2011 echipa cu Razvan Baciu, blogger, care va participa din nou la Siemens Race. Masinile cu care concurentii pleaca spre cele 13 orase sunt puse la dispozitie de catre organizatori.
”Siemens Race a fost cea mai faina campanie la care am participat anul trecut. Am strabatut 1.700 de kilometri in cautarea solutiilor oferite de Siemens pentru dezvoltare urbana sustenabila, iar in acest an ma pregatesc din nou pentru competitie. Pana acum am 1.500 de sustinatori numai pe Facebook. Ajutorul lor este esential pentru toti cei 10 participanti”, a declarat, pentru Green Report, Razvan Baciu.
“Intreg traseul va fi strabatut in cautare de indicii pe care le vom rezolva cu ajutorul comunitatii de pe Facebook. Avem deja un premiu consistent, am pregatit alaturi de Alex o reteta imbatabila si vom comunica totul în mod relaxat”, scrie pe blogul sau, Adrian Ciubotaru, un alt participant la concurs.
In 2011, 150.000 de fani pe Facebook
Prima editie a proiectului Siemens Race a fost premiata cu Silver Award for Excellence la Categoria “Comunicarea Proiectelor de Mediu”, in cadrul competitiei Romanian PR Award din 2011.
“Datele de monitorizare oferite de Zelist au aratat ca anul trecut 400.000 de utilizatori online au urmarit competitia Siemens Race. Ne propunem ca in acest an sa depasim acest rezultat si sa atingem publicuri mult mai nisate intrucat avem mai multe echipe concurente”, a adaugat Dan Santimbreanu.
Anul trecut, in cadrul celor 5 zile de competitie, 3 echipe de bloggeri au parcurs un traseu de peste 1.700 de kilometri trecand prin 8 orase, in care au descoperit solutii sustenabile de dezvoltare urbana implementate de compania Siemens in Romania. Principalul instrument de social media folosit a fost reteaua de socializare Facebook, care a inregistrat o audienta de 150.000 de persoane.
Competitia Siemens “Amazing” Race a fost urmarita, in 2011, si in mediul offline prin intermediul transmisiunilor tv din tara. Reportajele difuzate au fost urmarite cumulat de aproape 1 milion de telespectatori.