Organizatia ecologista „Mare Nostrum”, impreuna cu Vodafone Romania – Sponsor Principal, Petrom – Sponsor si Apele Romane – Directia Apelor „Dobrogea Litoral” – Partener anunta ca, la 6 saptamani de la demararea proiectului „LITORAL CURAT”, au fost acordate primele stelute pentru operatorii de plaja, in cadrul competitiei „Plaja mea e mai curata!”.
Cincizeci de portiuni de plaja au intrat in competitie pentru „marele premiu”: cinci stelute. Din nefericire insa, niciuna din portiunile monitorizate de voluntarii MARE NOSTRUM nu a reusit sa acumuleze mai mult de 4. Castigatoare la „stelute” in urma monitorizarilor efectuate timp de 6 saptamani de voluntarii MARE NOSTRUM sunt zonele: Olimp II – zona 2, Neptun I, Jupiter IV, Venus II, Cordon Venus – Saturn II, Saturn I, Saturn II- 4 stele.
La polul opus, portiunile de plaja Navodari I, Navodari III – zona 2, Navodari IV – zona 1, Navodari IV – zona 2, Cap Aurora III, Eforie Sud III nu au reusit sa acumuleze decat o stea.
Acordarea stelutelor s-a facut in functie de cateva criterii clar stabilite, cum ar fi : gradul de curatenie al plortiunilor de plaja, existenta modulelor de colectare selectiva, existenta toaletelor, a dusurilor si a surselor de apa potabila, precum si a posturilor de salvamar, cat si a avertismentelor pentru turisti.
“In cele 6 saptamani de monitorizare am constatat ca operatorii de plaja isi imbunatatesc serviciile si calitatea plajei, de la o saptamana la alta. De retinut este faptul ca orice amanare a deschiderii sezonului estival, asa cum s-a intamplat si in acest an, precum si amanarea intrarii in posesie a operatorilor, atrage dupa sine o intarziere in pregatirea sectoarelor de plaja pentru turisti. In astfel de situatii, coerenta devine esentiala si oricare ar fi decizia autoritatilor publice, aceasta ar trebui sa urmeze o linie strategica. Mare Nostrum va continua monitorizarea plajelor pana la finalul sezonului si noi credem ca situatia stelutelor se va schimba de la o saptamana la alta”, a declarat MIHAELA CANDEA, dir. ex. ONG MARE NOSTRUM.
Pana acum, voluntarii MARE NOSTRUM au informat peste 4.000 de turisti despre modul in care pot colecta selectiv si pot recicla deseurile de pe plaja. Campania LITORAL CURAT continua.
Vodafone, ca Sponsor Principal, a sprijinit financiar si logistic proiectul „Litoral curat” inca de la prima editie din 2005.
Petrom este alaturi de Mare Nostrum in proiectul “Litoral curat” din anul 2009 in cadrul platformei de responsabilitate sociala “Petrom: Respect pentru Viitor”.
In urma monitorizarii efectuate la finalul saptamanii trecute pe plajele din sudul litoralului romanesc, voluntarii MARE NOSTRUM au observat cantitati semnificative de alge in zona Olimp (partea nordica, dinspre 23 August), Jupiter, Cap Aurora (in special in partea nordica, in zona Hotelului Opal), Venus, Saturn (partea sudica, dinspre Mangalia), Mangalia, 2 Mai si Vama Veche.
Drept urmare, ONG MARE NOSTRUM a trimis o adresa catre Directia Apelor “Dobrogea Litoral ”, in care a semnalat problemele identificate in teren.
Raspunsul partenerilor de dialog in proiectele “LITORAL CURAT” si “INFORMEAZA-TE INAINTE DE A INTRA LA APA!” (DADL) a facut referire la faptul ca se intervine zilnic pe toate plajele litorale pentru a ridica cantitatile de alge. Numai in ultimele zile, DADL a strans de pe plaje 1.500 de tone de alge, iar de la inceputul anului a fost colectata de pe plaja o cantitate de aproximativ 18.500 de tone de alge, se preciza in raspunsul DADL catre ONG MARE NOSTRUM.
Tot in urma monitorizarii efectuate de voluntarii Mare Nostrum, au mai fost constatate urmatoarele:
– in 2 Mai, exista pericolul prabusirii unor parti din faleza si nu se poate trece pe plaja. Reprezentantii DADL au mentionat in raspunsul catre Mare Nostrum faptul ca investitiile in consolidarea malurilor vor fi demarate la inceputul anului viitor.
– la jumatatea sectorului Cordon Venus – Saturn I exista o conducta mare care varsa in apa o substanta transparenta, usor galbuie. Potrivit raspunsului venit din partea DADL, apa deversata prin acea conducta nu afecteaza sanatatea umana, in afara faptului ca degaja un miros deranjant de sulf. Conducta varsa in mare apele provenite din izvoarele sulfuroase existente in zona.
Mentionam faptul ca monitorizarile plajelor fac parte din proiectul LITORAL CURAT 2009. Proiectul se afla la cea de-a cincea editie si se desfasoara in intervalul iulie-septembrie 2009, pe intreg litoralul romanesc. Timp de 12 saptamani, Caravana „Litoral Curat”, impreuna cu voluntarii Mare Nostrum vor vizita statiunile de pe litoral, in zilele de vineri, sambata si duminica ale fiecarei saptamani, pentru a indemna turistii sa pastreze plaja curata sub sloganul „Da la cos”. Campania a ajuns in cea de-a 6-a saptamana.
Vodafone, ca sponsor principal, a sprijinit financiar si logistic proiectul „Litoral curat” inca de la prima editie din 2005.
Petrom este alaturi de Mare Nostrum in proiectul “Litoral curat” din anul 2009, in cadrul platformei de responsabilitate sociala “Petrom: Respect pentru Viitor”.