Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta planuieste construirea unui pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare – Marea Neagra si executarea de lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta.
Zilele trecute, Agentia Regionala pentru Protectia Mediului Galati a decis avizarea proiectului institutiei conduse de Constantin Matei. Lucrarea se va face in baza certificatului de urbanism 111 din 15 iunie 2006, iar terenul pe care se va ridica podul apartine statului roman, fiind doar in concesiunea CN APM Constanta. Proiectul podului a fost elaborat de firma Search Corporation SRL, iar lucrarea are termen de executie 30 de luni.
Documentele depuse la APM Constanta spun ca "realizarea acestui obiectiv are ca scop imbunatatirea eficientei in transporturi de la si spre Portul Constanta, evitarea traversarilor zonelor orasenesti si realizarea legaturii directe intre cele doua zone, de nord si sud, ale portului". In documentele de mediu se mai precizeaza ca orice autovehicul care vine din tara, pentru a ajunge in zona de sud a portului, trebuie sa traverseze Constanta, pe ruta IC Bratianu – Aurel Vlaicu – Sos. Mangaliei – DN 39 – Lazu – Pod peste Canal – Agigea – prelungirea DN 39 – poarta 10, fara a putea evita zona oraseneasca.
De asemenea, orice vehicul auto de mare tonaj care vrea sa ajunga din zona de nord a portului in cea de sud trebuie sa parcurga traseul: Poarta 5 – str. Caraiman – Aurel Vlaicu – Sos. Mangaliei – DN 39 – Lazu – Pod peste Canal – Agigea – prelungirea DN 39 – Poarta 10. Aceste trasee au dezavantajul unor durate de transport mari si determina aglomerarea circulatiei in Constanta, Lazu si Agigea.
Asadar, din punctul de vedere al proiectantilor, investitia a aparut ca urmare a posibilitatii conectarii partii de sud a portului cu autostrada Bucuresti – Constanta, prin realizarea variantei ocolitoare a municipiului. Varianta ocolitoare care se intersecteaza cu Tronsonul 6 al autostrazii Bucuresti – Constanta reprezinta o sectiune a coridorului IV Pan European (Berlin – Bucuresti – Constanta – Marea Neagra – Istanbul) si din acest motiv primeste sprijin maxim din partea organizatiilor UE si a Guvernului Romaniei. Punctul final al variantei este in conformitate cu studiul de fezabilitate intocmit de Louis Berger Group Inc. Podul va avea o lungime totala de 420 m.