Ziarul financiar: Economia este lovită direct în plex. Industria și transporturile numără pierderile de zeci de milioane de euro din cauza tăpezilor

Cea mai grea iarnă din ultimele decenii le-a adus pierderi majore industriei și transporturilor, iar economia va resimți din plin acest lucru.

Îmbunătățirea stării drumurilor la nivel național și deblocarea autostră­zilor le-au permis transportatorilor rutieri să reia ritmul de lucru. Mai mult, unii dintre aceștia au reușit să evite zonele cu probleme pentru a nu rămâne cu tirurile blocate.

"Noi nu am avut camioane blocate în aceste săptămâni. Singurele probleme au fost pe Valea Oltului când a fost blocat traficul pentru câteva ore", a spus Ion Lazăr, care controlează firmele de transport International Lazăr Spedition și Hoedlmayr Lazăr România.

Şi Automobile Dacia a înregistrat o creștere a stocurilor în ultimele zile datorită blocării traficului atât pe Valea Oltului, cât și pe A1 și A2.

"Producția uzinei a continuat conform planului, în ultimele zile s-au produs aproximativ 1.400 de mașini pe zi. A existat o creștere a stocurilor, dar încet acestea se deblochează. A fost pentru prima dată în ultimii ani când ne-am confruntat cu o astfel de situație", a spus Constantin Stroe, vicepreședintele Automobile Dacia. În prezent, în medie, peste 90% din producția uzinei de la Mioveni merg la export, atât pe cale rutieră, cât și feroviară și maritimă.

Compania Edy Group deținută de omul de afaceri Alin Popa și care include firma de transport Edy Spedition cu un total de aproximativ 1.100 de camioane a înregistrat deja o pierdere de aproape 400.000 de euro datorită condițiilor meteo din ultimele două săptămâni, iar în total se estimează pierderi de până la jumătate de milion de euro pe fondul blocării camioanelor fie pe drumurile înzăpezite, fie în par­cările de tiruri.

Potrivit directorului, cele 150 de camioane au fost blocate timp de șase-șapte zile, iar clienții aflați în zonele afectate au fost nevoiți să-și restrângă sau să-și întrerupă activitatea.

Datorită condi­țiilor meteo din Ro­mâ­nia, viteza medie a deplasării camioa­nelor a scăzut de la 50 km/h la 30-35 km/h, ceea ce înseamnă auto­mat livrări întâr­ziate ale mărfurilor.

Citeste mai mult pe zf.ro
 

spot_img

Ultimele știri