Compania PPR, care detine in portofoliul sau branduri ca Balenciaga, Alexander McQueen, Stella McCartney, Bottega Veneta, Boucheron, Girard-Perrecaux sau Sergio Rossi, a anunta ca marcile sale Yves Saint Laurent si Gucci vor urma exemplu Puma si vor calcula costurile asociate cu impactul asupra mediului inconjurator pentru a crea un profit „verde”.
"Sustenabilitatea nu este necesara doar pentru a minimiza riscurile afacerii. aceasta trebuei implementata daca vrem ca marcile noastre sa-si mentina competitivitatea si interesul clientilor", a declarat presedintele si directorul general al PPR, Francois-Henri Pinault (foto).
Puma, un alt brand aflat in portofoliul PPR, a tinut in aceasta primavara prima pagina din industria modei cand a anuntat ca va introduce o valoare monetara pentru impactul asupra mediului ca parte a initiativei de sustenabilitate promovata de compania mama, PPR.
In luna mai, compania a publicat rezultatele preliminare din care a reiesit ca Puma ar trebui sa plateasca pentru impactul asupra mediului aproximativ 94 milioane euro. Ultimile date anuntate de Puma releva o cifra de 145 milioane euro. Cifra acopera impactul produs asupra suprafetelor de teren folosite, poluarea aerului, consumul de apa si emisiile de gaze cu efect de sera.
Astfel, 94% din impact, aproximativ 137 milioane euro, vine din lantul de aprovizionare, 57% rezulta din productia de materii prime (piele, bumbac, cauciuc etc), iar 6% din activitatile de logistica, depozite, birouri, magazine.
"Reducerea a impactului asupra mediului inconjurator care deriva din lantul de aprovizionare reprezinta o adevarata provocare de vreme ce avem un control limitat asupra acestei activitati", a declarat presedintele executiv al Puma. "Oricum trebuie sa recunoastem ca pentru a face o diferenta trebuie sa cooperam cu partenerii nostri din industrie pentru a reduce impactul asupra mediului provenit din activitatile producatorilor de materii prime si alti furnizori externi."
Foto: yourmoney.wall-street.ro