Producătorul de smartphone-uri Xiaomi din China a livrat primul său automobil electric dintre cele 100.000 pentru care a primit comenzi. Modelul urmează să rivalizeze cu Tesla şi Porsche în segmentul premium al pieţei auto din China, o piaţă foarte disputată.
Modelul Xiaomi SU7 este, deocamdată, disponibil doar în China.
Compania anunță că a primit peste 100.000 de comenzi pentru primul său automobil electric, denumit SU7 (prescurtare de la Speed Ultra 7), adăugând că a fost livrat clienţilor şi primul lot din acest model prezentat în urmă cu o săptămână.
Noul Xiaomi SU7 este disponibil în două versiuni: prima are o autonomie de 668 de kilometri, iar a doua versiune aduce o autonomie de 800 de kilometri.
Pe 27 martie Xiaomi a deschis catalogul de comenzi pentru prima sa mașină. Încă din prima jumătate de oră de la deschiderea vânzărilor, oficialii mărcii vorbeau despre zeci de mii de contracte semnate, iar după 24 de ore numărul acestora atinsese deja 88.898 clienți care au comandat astfel mașina în doar o zi.
Xiaomi a prezentat săptămâna trecută modelul SU7, care costă 215.900 de yuani (29.900 de dolari) în varianta de bază şi poate ajunge până la 299.900 de yuani (38.440 de euro) pentru modelul SU7 Max.
Xiaomi și-a avertizat clienții că se pot confrunta cu perioade de așteptare de patru până la șapte luni în funcție de versiunea comandată. Iar cei care își doresc cea mai scumpă variantă disponibilă în prezent (SU7 Max) vor avea de așteptat între 27 și 30 de săptămâni.
Viteza maximă este de 210 km/h, iar distanța de frânare la 100-0 km/h este de doar 35 metri și jumătate.
Primul lot de automobile SU7 livrate a fost compus dintr-un număr limitat de 5.000 de unităţi, pe care Xiaomi le avea deja produse, denumit „Founder’s Edition”, şi care sunt echipate cu accesorii suplimentare pentru primii cumpărători.
„Automobilul Xiaomi a debutat în mod oficial, revoluţia reală a automobilelor inteligente a început în mod oficial şi cu siguranţă China va da naştere unei companii excelente precum Tesla”, a declarat directorul general şi fondatorul Xiaomi, Lei Jun.
Xiaomi realizează cea mai mare parte din cifra sa de afaceri de 37,5 miliarde de dolari din vânzarea de smartphone-uri. Producătorul a decis să îşi facă debutul pe piaţa aglomerată a automobilelor electrice din China cu un model care costă sub 30.000 de dolari, mai puţin decât costă un Model 3 de la Tesla în China.
Lansarea SU7 reprezintă punctul culminant al unui program care durează de mai mulţi ani şi care a costat 10 miliarde de dolari. La fel ca şi Apple în SUA, Xiaomi a văzut o oportunitate în extinderea pe piaţa automobilelor electrice într-un moment în care automobilele adaugă din ce în ce mai multe electronice şi conectivitate, însă Apple a renunţat la proiectul automobilului său în luna februarie, în timp ce firma chineză a decis să meargă mai departe.