Wal-Mart a initiat proiectul „Barometru pentru Ambalaje”, sistem de calcul care tine evidenta masurilor pentru protectia mediului luate de furnizorii lantului de magazine, informeaza Environmental Leader.
Ideea a fost prezentata la Initiativa Globala Clinton in 2006 si a fost testata in 2007. Wal-Mart a stabilit telul de reducere a cantitatii de ambalaje cu 5% pana in 2013 si a planificat si un sistem de masurare a ambalajelor produselor electronice.
Wal-Mart a aratat ca peste 97.000 de produse au intrat in barometru, provenite de la 6.371 furnizori diferiti. Sistemul pus la punct de companie masoara sustenabilitatea pe mai multe canale, inclusiv emisiile de gaze cu efect de sera, rata ambalaj-produs si cantitatea de energii regenerabile utilizate in procesul de fabricatie si transport al fiecarui produs in parte. Furnizorii primesc scoruri pentru fiecare categorie si sunt clasificati in comparatie cu competitorii lor. Reprezentantii Wal-Mart au declarat ca vor continua sa perfectioneze sistemul de calcul al barometrului.
Masura a fost luata de catre Wal-Mart pentru a sustine tendinta de ambalare sustenabila a produselor, tendinta adoptata in ultimul timp de numeroase companii importante.