Wal-Mart este dispus sa plateasca mai mult pentru produse care dureaza mai mult si afecteaza mediul mai putin, a declarat directorul pentru sustenabilitate al companiei, informeaza Reuters. Masura nu presupune neaparat cresterea preturilor pentru cumparatori, a adaugat acesta.
„Produsele de proasta calitate produc deseuri, astfel ca avand standarde mai severe pe partea sociala, de mediu si de calitate vom reduce deseurile”, a declarat Matt Kistler. „Suntem chiar dispusi sa platim mai mult pentru asemenea produse”, a adaugat acesta. „Nu stiu daca e cazul sa trecem la costuri mai mari”, a mai spus directorul Wal-Mart.
De asemenea, Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, si-a propus ca pentru o zi sa foloseasca exclusiv energie regenerabila si sa produca zero deseuri. Ca parte a obiectivului, compania a impus furnizorilor sa scada cantitatea de ambalaje cu 5% pana in 2013.
Pentru a indeplini obiectivul, compania a dezvoltat o metodologie proprie de impachetare a produselor cu ajutorul careia va clasifica abilitatea celor 60.000 de furnizori sa reduca deseurile si sa conserve resursele.
Furnizorii au avut ca termen limita data de 1 februarie pentru a indeplini cerintele, insa companiile mai mici de la care Wal-Mart se aprovizioneaza au ramas restante. Acestea reprezinta 20% din produsele pe care Wal-Mart le cumpara.
Cu toate acestea, metodologia a produs deja mai multe schimbari in ambalarea celor mai populare produse, a adaugat directorul.