Volvo FM MethaneDiesel va fi produs in serie incepand din aceasta vara

Pentru prima data in Europa, acum devine posibil ca alimentarea cu gaz sa fie utilizata la camioanele pentru aplicatii de transport mai grele si pentru distante mai lungi. Firma suedeza Götene Kyltransport este una dintre companiile de transport care a testat anul trecut noul model Volvo Trucks ce functioneaza cu gaz metan lichefiat si motorina. Productia de serie va incepe in aceasta vara.

"Experienta noastra in utilizarea combinatiei metan-diesel a fost excelenta. Aceasta este cu siguranta o solutie pentru viitor. In cazul in care pretul gazului va fi corect, ma astept ca in urmatorii cinci ani, pana la 80 la suta din flota noastra sa cuprinda camioane Volvo metan-diesel ", spune Ulf Johansson, presedintele Götene Kyltransport.

Clientii acorda o mare importanta transportului ecologic
In luna august, Volvo Trucks va fi primul producator din Europa care incepe productia de serie a camioanelor metan-diesel. Asa cum sugereaza si numele, noul Volvo FM MethaneDiesel este alimentat atat cu gaz metan, cat si cu motorina. Desi modelul este nou, tehnologia a fost supusa unor teste si evaluari complete. Pentru Götene Kyltransport, o companie cu 140 de angajati, nu a existat nici o ezitare in vederea participarii la aceste teste de exploatare.

"Incercam mereu ca din punct de vedere ecologic sa facem totul cat mai curat posibil. Nu in ultimul rand atunci cand alegem camioane. Datorita grijii noastre pentru mediu am dobandit mai multi clienti noi, care, de asemenea, pun pe primul loc mediul atunci cand achizitioneaza servicii de transport ", explica Ulf Johansson.

Camionul testat tracteaza o remorca frigorifica de 20 metri lungime care poate transporta cu trei tone mai mult decat o remorca obisnuita. Motorul metan diesel al camionului antreneaza prin intermediul unui circuit hidraulic unitatea de refrigerare a remorcii de mare capacitate. Astfel, devin inutile cele doua mici motoare diesel, mai putin eco-optimizate, care in mod conventional antreneaza unitatea de refrigerare.

Se conduce la fel ca orice camion echipat cu motor diesel
Noul Volvo FM MethaneDiesel dispune de un motor de 13 litri ce ofera o putere 460 CP si un cuplu de 2300 Nm. Combustibilul consta intr-un amestec de pana la 75 % gaz metan lichefiat si restul motorina, dar acest procent poate varia in functie de modul in care vehiculul este utilizat.

“Se conduce la fel ca orice camion diesel. Desigur, exista o diferenta atunci cand vine momentul pentru realimentare, dar te obisnuiesti repede", spune Ulf Olsson, unul dintre soferii de la Götene Kyltransport care au condus acest camion metan-diesel.

Volvo FM MethaneDiesel, prezentare video

Mai curat decat clasicele camioane propulsate cu gaz
In comparatie cu motoarele conventionale cu gaz la care combustibilul este aprins de catre bujii, alternativa metan-diesel ofera o eficienta cu 30 – 40 % mai mare. Ceea ce inseamna ca necesarul de combustibil este redus cu pana la 25 de procente.

"Solutia optima ar fi functionarea cu biogaz. Acesta reduce emisiile de dioxid de carbon cu pana la 70 la suta, comparativ cu un motor diesel conventional. Totusi, acest lucru inseamna ca accesul la biogaz trebuie sa creasca ", spune Mats Franzén, Engine Strategy and Planning la Volvo Trucks.

Datorita folosirii tehnologiei Diesel combinata cu energia gazelor lichefiate, camionul metan-diesel Volvo isi poate extinde considerabil gama de operare comparativ cu un camion conventional propulsat de un motor cu aprindere prin scanteie si alimentat cu gaz comprimat. Drept urmare, acum este posibil in premiera ca autocamioanele alimentate cu gaz sa fie utilizate pentru transporturi regionale, si cu potential pentru operatiunile de transport pe distante lungi.

Amortizarea investitiei
Din punct de vedere pur financiar, se obtin beneficii considerabile prin folosirea noilor camioane Volvo metan-diesel. "Categoric este necesara o investitie initiala mai mare. Cu toate acestea, in majoritatea tarilor, proprietarii de camioane isi vor putea recupera investitia, deoarece pretul gazului metan este de obicei considerabil mai mic decat pretul motorinei ", explica Mats Franzén.

Din punct de vedere pur tehnic, nu exista diferente majore comparativ cu un motor diesel conventional. Principala diferenta o constituie injectoarele de gaz, care sunt montate pe o placa intre galeria de admisie si blocul motor. De asemenea, mai exista un rezervor de gaz, care mentine metanul la o temperatura de -140 grade C si o presiune rezonabila, la fel ca un termos. Catalizatorul special din echiparea camionului reprezinta un alt echipament anume proiectat pentru motoarele alimentate cu gaz metan. Cu toate acestea, motorul in sine ramane un diesel clasic, iar fiabilitatea in functionarea cu gaz este aceeasi ca si pentru motorina. Acest lucru a fost demonstrat pe deplin in timpul amplelor teste de exploatare efectuate.

spot_img

Ultimele știri