Veniturile aduse de afacerile sustenabile cresc de șase ori mai repede

Veniturile din produsele sau serviciile sustenabile, prietenoase cu mediul înconjurător, cresc de până la șase ori mai rapid decât variantele standard, potrivit unui nou raport elaborat de Investor Responsibility Research Center Institute (IRRCi), informează edie.net.

lean-sustainable

 

Institutul a folosit informațiile provenite din analiza a 12 companii care se regăsesc pe lista S&P 100, care urmărește companiile care promovează produsele și serviciile sustenabile. Studiul a constatat că în perioada 2010 și 2013, veniturile realizate de aceste produse și servicii au crescut crescut cu 91% față de celel provenite din produsele stardard. „Este falsă teoria conform căreia sustenabilitatea aduce dezavantaje finaciare companiilor”, a declarat Jon Lukomnik, directorul executiv al IRRCi.

Studiul a constatat de asemenea că produsele sustenabile au crescut ca pondere în portofolile celor mai importante companii de la 17% în 2011 la 26% în 2014. Raportul a definit produse durabile ca „elementele care ai un avantaj explicit de mediu asupra produselor existente echivalente”.  Cele douăsprezece companii studiate au fost Allianz, BASF, Caterpillar, Dow Chemical, DuPont, GE, IBM, Johnson & Johnson, Kimberly-Clark, Philips, Siemens și Toshiba.

„Trecând peste faptul că promovarea produselor și serviciilor verzi este și o chestiune de responsabilitate sau reputație, aceasta a devenit și o strategie de afacere profitabilă”, a declarat Thomas Singer realizatorul raportului. Reprezentanții companiile intervievați în cadrul raportului au declarat că forța motrice pentru dezvoltarea gamei de produse durabile a fost „cererea clientului”.

Citește și:

Cinci motive pentru care companiile trebuie investească în protejarea afacerilor față de riscurile climatice

Eco-inovarea crește competitivitatea companiilor

spot_img

Ultimele știri