Vânzările de pungi de plastic de către cele mai mari supermarketuri din Anglia s-au redus la jumătate în ultimul an, arată datele guvernamentale, potrivit BBC.
Magazine precum Asda, Marks and Spencer, Morrisons, Sainsbury’s, Coop, Tesco și Waitrose au vândut 549 de milioane de saci de plastic de unică folosință în perioada 2018-2019, în scădere față de un volum de miliard vândut în anul precedent.
Din 2015, când a fost introdusă o taxă de 5p pentru combaterea poluării din plastic, numărul pungilor utilizate a scăzut cu 90%.
Clienții cumpără acum, în medie, 10 pungi pe an față de 140 de pungi în 2014.
Faptul că oamenii au început să renunțe la pungile de plastic după ce magazinele au început să ceară bani pentru ele în 2015 era deja cunoscută – dar această tendință s-a accelerat din nou în ultimul an.
Acest lucru s-ar putea să fie o consencință în parte a unei conștientizări mai mari a poluării cu plastic. Seria TV Blue Planet II a ajutat la evidențierea scării poluării cu plastic în oceanele lumii și a fost cea mai urmărită emisiune TV din 2017.
În conformitate cu taxa din octombrie 2015 în Anglia, numai retailerii cu peste 250 de angajați au obligația să taxeze clienții pentru utilizarea pungilor din plastic.
Acest lucru contrastează cu situația din Irlanda de Nord, Scoția și Țara Galilor unde există o taxă minimă de 5p pentru toți comercianții.
Se așteaptă ca magazinele să doneze banii pentru cauze caritabile – iar taxa este estimată că a strâns 169 de milioane de lire sterline începând cu 2015.
În decembrie 2018, guvernul a lansat o consultare privind ridicarea taxei minime la 10p.
În întreaga lume, peste 300 de milioane de tone de plastic sunt produse anual, dintre care aproximativ opt milioane ajung în oceane.
Plasticul se descompune în bucăți mai mici, care pot fi apoi confundate, de păsări și pește pentru hrană. În fiecare an,100.000 de animale din mare sunt ucise de plastic.