DGFP Alba a luat o serie de masuri pentru a veni in sprijinul contribuabililor din judet care vor sa depuna cereri pentru calculul taxei pe poluare, in vederea inmatricularii autovehiculelor. Astfel, potrivit informatiilor primite din partea d-nei Iulia Mirestean – Compartimentul presa al DGFP Alba, au fost afisate la toate administratiile finantelor publice din judet informatii continand lista documentelor necesare pentru depunerea cererilor si pentru calcularea cuantumului taxei pe poluare pentru autovehicule.
De asemenea, a fost suplimentat numarul ghiseelor si punctelor de preluare a cererilor la toate administratiile finantelor publice din judet, in functie de necesitatile aparute zilnic. Spre exemplu, la Administratia Finantelor Publice Alba Iulia au fost organizate 5 puncte de preluare a cererilor si unul pentru eliberarea deciziilor de calcul a taxei.
Totodata, in ziua de joi, 26 februarie, a fost prelungit programul de lucru pana la orele 18.00 la toate administratiile finantelor publice din judet, masura menita sa asigure buna desfasurare a activitatii de primire a solicitarilor de calcul a taxei, urmand ca in perioada urmatoare, pana la data de 11 martie, programul de lucru sa fie prelungit astfel: in zilele lucratoare, de luni pana vineri, pana la ora 18.00, iar in 7 martie – de la ora 9.00 la 14.00, in functie de necesitati.
In perioada 20 – 26 februarie, la nivelul judetului s-au primit 1.128 de cereri pentru calculul taxei pe poluare si 34 de restituire, cele mai multe solicitarii fiind inregistrate la Administratia Finantelor Publice a municipiului Alba Iulia (AFP). Vineri, 27 februarie, pana la ora 13.30, la AFP Alba Iulia au fost depuse 52 de cereri care vizau taxa auto. In toata aceasta perioada nu s-au primit reclamatii din partea contribuabililor cu privire la desfasurarea activitatii de preluare a cererilor pentru calculul taxei pe poluare.
Potrivit informatiilor de la DGFP Alba, la ghiseele din teritoriu nu s-a refuzat preluarea nici unei solicitari intrucat conform OUG 7/2009, pentru a beneficia de prevederile acestui act normativ este suficient ca pana la data de 11 martie (20 de zile calendaristice de la publicare) sa se depuna cererea insotita de unul dintre documentele prevazute la art. III din ordonanta, care face dovada achizitionarii unui auovehicul anterior datei de 15 decembrie 2008, in vederea inmatricularii in Romania.
Aceste documente sunt: contract sau comanda ferma cu data anterioara celei de 15 decembrie 2008 si dovada platii integrale sau a unui avans; dovada intrarii in tara cu carnet TIR/CMR/CIM si/sau dovada radierii din tara de provenienta inainte de 15 decembrie 2008; dovada de inmatriculare provizorie de catre autoritatile din tara de provenienta a autovehiculului, emisa anterior datei de 15 decembrie 2008 si, doar in aceasta situatie – o declaratie pe proprie raspundere in forma autentica, din care sa reiese ca autovehiculul a fost achizitionat inainte de 15 decembrie 2008 in vederea inmatricularii in tara.
Pentru calculul cuantumului taxei datorate, dupa depunerea cererii, insotita de unul din documentele mentionate anterior, contribuabilii au un termen de maxim 90 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 7/2009 pentru a completa dosarul cu documentele prevazute la art.3, alin.2, din HG 686/2008 (spre exemplu RAR, traduceri etc).