Unilever vrea sa reduca cu 50% impactul produselor sale asupra mediului

Compania Unilever a lansat marti „Planul pentru un stil de viata durabil” prin care isi propune ca pana in anul 2020 sa reduca impactul operatiunilor sale de productie asupra mediului, odata cu mentinerea unui trend ascendent in directia dezvoltarii business-ului.

Astfel, in decurs de 10 ani, compania si-a propus sa reduca impactul asupra mediului a produselor sale cu 50%, sa ajute peste un miliard de oameni sa isi imbunatateasca sanatatea si nivelul de trai si sa se aprovizioneze cu materii prime provenite 100% din surse sustenabile.

„Prin adoptarea unor solutii inovative in ce priveste produsele noastre – de la modul in care ne aprovizionam cu materii prime, pana la modul in care le producem si le ambalam, ii ajutam pe oameni sa contribuie la reducerea impactului asupra mediului, prin actiuni mici, de fiecare data cand folosesc un produs de-al nostru. Si cum produsele noastre sunt utilizate de 2 miliarde de ori intr-o zi, in aproape fiecare tara din lume, fiecare mica actiune contribuie la producerea unei schimbari semnificative”, a declarat Marc Desenfans, presedinte Unilever South Central Europe.

Impactul asupra mediului poate fi redus prin deciziile consumatorului

Pe baza analizei intregului ciclu de viata al unui produs, s-a ajuns la concluzia ca etapele de productie si transport reprezinta doar 5% din impactul total al produselor companiei asupra mediului, in timp ce achizitia de materii prime si utilizarea produselor de catre consumator reprezinta peste 90% din acesta. Prin modul in care sunt utilizate aceste produse, prin alegerile pe care le fac consumatorii, impactul asupra mediului poate fi redus.

Pentru protejarea mediului, Unilever isi propune sa realizeze reduceri absolute ale emisiilor de gaze cu efect de sera (GES), ale consumului de apa si ale cantitatilor de deseuri generate.

Una din trei locuinte din lume foloseste un detergent Unilever. Spre exemplu, daca toti consumatorii ar utiliza o varianta concentrata de detergent lichid, intr-un an s-ar economisi 4 milioane de tone de CO2 (reducerea GES cu 10-50%), ceea ce inseamna echivalentul a “scoaterii” de pe sosele a 1 milion de masini.

De asemenea, Unilever are in vedere continuarea procesului de achizitie de materii prime agricole din surse durabile. Unilever este una dintre cele mai importante companii din lume care cumpara materii prime agricole (7,5 milioane de tone pe an), achizitionand, de exemplu, 12% din productia de ceai negru, 6% din productia de rosii pentru procesare sau 5% din productia de usturoi si ceapa pentru procesare. In urmatorii 10 ani compania isi propune sa procure materiile prime 100% din surse sustenabile.

In domeniul nutritiei, pregatirea lansarii Planului a inceput din anul 2003, odata cu Nutrition Enhancement Programme (programul de imbunatatire a nutritiei). Astfel, compania Unilever a analizat 70% din portofoliul sau (aproximativ 30.000 de produse) in vederea reformularii compozitionale a alimentelor, pentru a le alinia la standardele internationale recomandate de organizatiile de profil. Planul Unilever are ca obiectiv dublarea procentului de produse din portofoliu care indeplinesc aceste standarde, in urmatorii zece ani.

“In fiecare trimestru, Comitetul Executiv Unilever monitorizeaza indeplinirea obiectivelor Planului pentru un Stil de Viata Durabil. Unilever este un jucator important in ecuatia sustenabilitatii, atat pe plan local, cat si la nivel global si, impreuna cu partenerii sai – clienti, furnizori, autoritati, ONG-uri – va identifica cele mai bune solutii pentru atingerea obiectivelor”, a precizat Marc Desenfans.

Unilever South Central Europe este prezenta pe piata romaneasca din anul 1995. Operatiunile Unilever din zona de centru-sud a Europei sunt coordonate din Romania de catre compania regionala Unilever South-Central Europe (USCE).

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri