A face un business sustenabil inseamna a face profit, a a declarat, vineri, Dana Dobrescu, Communication Manager la Unilever Romania, in cadrul conferintei “CSR’12 – The New Geography of CSR & Sustainability”.
“Compania noastra nu vede in masurile de protectie a mediului o reducere a productiei si cresterii afacerilor, ci o implementare eficienta a conceptului de consum sustenabil. Unilever si-a propus sa creasca, pana in 2020, la o cifra de afaceri de 80 de miliarde euro, de la 46 de miliarde de euro in 2012, concomitent cu o reducere cu 50% a impactului asupra mediului, a productiei sale”, a aratat Dobrescu.
Reprezentantul Unilever a explicat ca si consumatorii au inteles importanta protectiei mediului prin produse eco sau “etice”, care sa poata salva mediul.
“Peste 46% dintre consumatorii europeni sunt de acord sa plateasca in plus pentru un produs etic, iar 26% dintre romani spun ca sunt dispusi sa plateasca mai mult la pret pentru un produs eco”, a subliniat Dobrescu.
Dana Dobrescu a aratat ca exista o perceptie gresita despre sursele de poluare a mediului si emisiile de carbon daunatoare pentru mediu, subliniind ca, potrivit statisticilor, nu industria si transporturile sunt cei mai mari poluatori.
“Un procent de 68% din emisiile de carbon sunt la consumatori si nu in industrie, iar 26% din aceste emisii sunt provocate de exploatarea materiilor prime. Doar 2% din emisii sunt cauzate de industrie si alti 2% de transporturi”, a explicat reprezentanta Unilever.
La nivel mondial, Unilever si-a propus ca strategie, pana la orizontul anilor 2020, trei obiective incadrate conceptului de responsabilitate sociala corporatista – reducerea cu 50% a amprentei produselor asupra mediului pe durata ciclului lor de viata, sprijinirea unui miliard de oameni sa-si amelioreze starea de sanatate si procurarea materiilor prime din surse 100% reciclate.
Foto: guardian.co.uk