Un sfert de miliard de euro pentru extinderea liniei 5 de metrou

251,8 milioane de euro din vor fi investite în extinderea liniei 5 de metrou din capitala României, potrivit unei informări a Comisiei Europene.

Datorită Uniunii Europene, Bucureștiul va dispune de o rețea de metrou modernă. Acest lucru va avea un impact pozitiv asupra calității aerului din oraș, companiilor locale, turismului și, bineînțeles, asupra locuitorilor din cartierele ce vor fi astfel deservite”, a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu.

Odată lucrările terminate, noua secțiune va lega vestul orașului de centru, de la Râul Doamnei la stația Eroilor, unde se face conexiunea cu liniile 1 și 3. Ea va avea o lungime de 7 km, cu 10 noi stații și un depou. De această secțiune vor beneficia peste 64 de mii de bucureșteni, care vor realiza deplasarea între cele două puncte din oraș în mai puțin de un sfert de oră. Finalizarea lucrărilor e prevăzută pentru luna iunie 2018.

De asemenea, alte 34,2 milioane de euro au fost alocate pentru finanţarea fazei a doua a proiectului ce vizează lucrările de extindere a liniei 4 de metrou, între Parcul Bazilescu şi cartierul Străuleşti, în sectorul 1 al Capitalei. Întregul proiect urmărește construirea a aproximativ 2 km de linie de metrou şi a două staţii de metrou, Laminorului şi Străuleşti.

Lucrările pentru faza a doua a proiectului urmează să fie finalizate până în luna martie 2018.

Faza întâi a proiectului ”Magistrala 4. Racordul 2. Secțiunea Parc Bazilescu (Ps Zarea) – Străulești” a fost aprobată în iunie 2016, iar suma alocată prin Fondul de coeziune a fost de 55,2 milioane de euro din exercițiul bugetar 2007-2013.

2,7 miliarde euro pentru infrastructura ecologică de transport a UE

Comisia Europeană propune investiții de 2,7 miliarde euro în 152 de proiecte-cheie în domeniul transporturilor care sprijină mobilitatea competitivă, ecologică și interconectată în Europa.

Din suma totală, Comisia alocă 1,8 miliarde euro celor 15 state membre eligibile pentru sprijin din Fondul de coeziune, în scopul de a reduce și mai mult disparitățile în ceea ce privește infrastructura.

Cea mai mare parte a finanțării va fi dedicată dezvoltării rețelei feroviare europene (1,8 miliarde euro), decarbonizării și modernizării transportului rutier și dezvoltării sistemelor de transport inteligente (359,2 milioane euro), precum și punerii în aplicare a sistemelor de management al traficului aerian  (311,3 milioane euro).

spot_img

Ultimele știri