Un avion cu o formă radical diferită, soluția pentru reducerea emisiilor de carbon ale aviației

Aviația comercială este responsabilă pentru aproximativ 3% din emisiile globale de carbon. Poate că nu pare mult, dar dacă această industria ar fi o națiune, ar fi al șaselea cel mai mare emițător din lume, chiar între Japonia și Germania. Mai mult, ONU estimează că emisiile aviației se vor tripla până în 2050, din cauza creșterii cererii. Companiile aeriene ar putea reduce impactul asupra climei aviației prin optimizarea rutelor de zbor, trecerea la avioane electrice sau modernizarea flotelor la avioane mai noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului. Dar unii experți gândesc la altă scară și dezvoltă avioane care sunt radical diferite de cele care traversează în prezent cerul nostru.

Flying-V este un concept unui al unei aeronave dezoltat de Airbus în colaborare cu  Universitatea de Tehnologie Delft (TU Delft) și KLM Royal Dutch Airlines.

„Vrem să avem un impact mare asupra reducerii consumului de combustibil, iar această aeronavă este proiectată pentru a fi mai eficientă din punct de vedere energetic”, a declarat Roelof Vos de la TU Delft pentru Euro News. „Suntem la un platou în ceea ce privește eficiența aviației, iar Flying-V încearcă să străpungă acest platou.”

Flying-V este conceput pentru a transporta aproximativ 300 de pasageri, dar spre deosebire de avioanele obișnuite de pasageri, cu aripi care ies din fuzelaj, are două fuzelaje conectate într-un unghi. Această formă de „V” produce mai puțină rezistență decât un avion standard și, de asemenea, ajută la menținerea greutății avionului.

Greutatea mai mică ar face ca Flying-V să fie cu 20% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decât avioanele de dimensiuni comparabile, , conform dezvoltatorilor, oferind pasagerilor o călătorie confortabilă.

Cu toate acestea, avionul ar putea fi alimentat și cu hidrogen, caz în care nu ar produce emisii de carbon. Cu toate acestea, hidrogenul este mai puțin eficient decât combustibilul pentru avioane, ceea ce ar reduce raza de acțiune a avionului cu aproximativ 35%, iar rezervoarele necesare pentru a transporta hidrogenul ar necesita aproximativ 70% din volumul de marfă.

„Dar acesta este compromisul prin care trebuie să trecem pentru a face aviație neutră din punct de vedere al carbonului”, a mai spus Vos.

Însă mai este mult de muncă până când cineva va putea călători cu un astfel de avion. Cercetătorii speră că vor avea un prototip gata până în 2041.

spot_img

Ultimele știri