The Guardian a descoperit recent o serie de documente care ar indica faptul că cele 3 țări au făcut presiuni la Comisia Europeană, pentru a păstra lacunele din reglementările privind măsurarea emisiilor de carbon ale mașinilor. Conform jurnaliștilor britanici, aceste lacune au permis producătorilor auto să comercializeze mașini care emit cu 14% mai mult decât indicau testele.
Documentele descoperite de The Guardian ar indica faptul că Marea Britanie, Franța și Germania au încercat acum 4 luni să stopeze modificarea testului cu ajutorul căruia producătorii de mașini își măsoară emisiile. Acest test, cunoscut ca NEDC, a fost conceput în 1970 și ar trebui schimbat în 2017 cu un altul, World Light Vehicles Test Procedure (WLTP).
Odată cu izbucnirea scandalului din SUA privind emisiile mașinilor grupului Volkswagen, cele 3 țări au solicitat public începerea unei investigații și la nivel european. De aceea, au fost acuzate de „ipocrizie„.
Greg Archer, managerul departamentului de mașini verzi din cadrul thinktank-ului „Transport and Environment” (T&E), citat de The Guardian, a declarat:
E inacceptabil ca guvernele care cer investigații la nivelul Uniunii Europene privind fraudarea testelor de poluare de către VW să facă lobby pe ascuns pentru păstrarea acestor teste. Reglementările privind emisiile de carbon nu ar trebui slăbite prin manipularea testelor pe ascuns.
Conform reprezentanților T&E, păstrarea lacunelor din testele actuale ar conduce la emiterea a 110 g de CO2/km și ar crește consumul de combustibil cu 140 de euro pe an. Până în 2021, mașinile noi din UE trebuie să emită mai puțin de 95 g de CO2/km.
În Uniunea Europeană, vehiculele sunt responsabile pentru 12% din emisiile de gaze cu efect de seră.
Citește și:
Ministrul german al transporturilor: Volskwagen a manipulat testele de emisii și în Europa
CEO-ul VW le-a cerut scuze clienților pentru dezamăgirea cauzată în scandalul emisiilor