UE are foarte mici sanse de a-si atinge tintele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon provenite din transporturi rutiere, arata un raport al Comisiei Europene citat de "EarthTimes".
In timp ce industria auto a reusit deja sa isi atinga obligatiile de reducere a emisiilor de CO2 la 130 de grame pe kilometru pentru cel putin 65% dintre masinile noi, masurile referitoare la alte sectoare nu au dat aceleasi rezultate.
“In ciuda progresului facut in implementarea strategiei si a anticipaii unei scaderi suplimentare a emisiilor de CO2, chiar inaintea aplicarii tuturor masurilor, este foarte putin probabil ca obiectivul echivalent de reducere cu 120 de grame de Co2 pe kilometru va fi atins pana in 2012 de catre sectorul transporturilor”, se arata in document.
Grupul ecologist Greenpeace a declarat ca ar fi existat rezultate mai bune daca UE ar fi impus standarde mai inalte industriei auto.
Potrivit reglementarilor actuale ale UE, tinta de 130 de grame de emisii pe kilometru care cuprinde toate vanzarile de masini noi va incepe sa dea rezultate in 2015.