Franța, Irlanda, Lituania, Olanda și Luxemburg cer Comisiei Europene să stabilească obiective mai ambițioase de reducere a emisiilor de dioxid de carbon provenite de la camioane.
Reuters relatează că Franța dorește obiective ambițioase pentru 2025, 2030 și 2050 pentru a extinde eforturile de a decarboniza sectorul transporturilor.
O scrisoare semnată de miniștrii din Irlanda, Lituania, Olanda și Luxemburg cer Comisiei Europene stabilirea unui obiectiv de reducere a emisiilor de cel puțin 24% pentru 2025 și 35-45% pentru 2030.
Ambele documente cer Comisiei să introducă o clauză de revizuire pentru 2021 și să stabilească ținta finală pentru 2030.
Spre deosebire de țări ca Japonia, China, SUA și Canada, Uniunea Europeană nu a stabilit limite legate de emisiile de CO2 produse de camioane. Deși doar 5% dintre vehiculele în circulație sunt camioane, acestea contribuie cu 15% la emisiile produse de transporturile rutiere.
Comisia Europeană va propune pentru prima oară standarde de emisii pentru camioane pe data de 16 mai. Acestea vor trebui să fie aprobate de Parlamentul European și guvernele statelor Uniunii Europene. Comisia a indicat că va stabili un obiectiv intermediar pentru 2025, urmat de o țintă mai strictă pentru 2030.
Industria auto a declarat că va încuraja introducerea standardelor legate de emisiile de dioxid de carbon ale camioanelor și că o țintă realistă ar fi o reducere de 16% a emisiilor între 2019 și 2030, cu un obiectiv intermediar de 7% în 2025.
„Pentru că este prima oară când obiective privind emisiile de CO2 sunt stabilite pentru vehiculele grele, este extrem de important ca ele să fie proiectate în mod corespunzător și să reflecteze diversitatea pieței de camioane.”, a declarat Joachim Drees, CEO al companiei de camioane MAN.
Luxemburg, Irlanda, Lituania și Olanda au cerut obiective de vânzare ambițioase și obligatorii în 2025 și 2030 pentru camioane cu zero emisii fabricate de producători de echipamente originale.
Uniunea Europeană dorește să reducă emisiile de gaze cu efect de seră generate de sectorul transporturilor pentru a putea îndeplini obiectivul de reducere a emisiilor totale cu cel puțin 40% sub nivelurile din 1990, până în 2030.
Conform Climate Action Tracker, Uniunea Europeană nu va reuși să îndeplinească obiectivele Acordului de la Paris legate de emisiile de gaze cu efect de seră în ritmul actual, iar obiectivul propus de UE de a reduce emisiile cu cel puțin 40% sub nivelurile din 1990 până în 2030 este insuficient.