O cutie de suc de portocale Tropicana la 2 litri are o amprenta de carbon de 1.7 kilograme. Compania Pepsi a cerut Institutului Columbia Earth sa calculeze amprentele de carbon ale unora dintre produsele sale, informeaza Environmental Leader.
Sucul de portocale Tropicana a primit certificarea Carbon Trust, devenind primul brand de consum din America de Nord care o primeste, potrivit PepsiCo.
Cresterea portocalelor este cea mai costisitoare, reprezentand 60% din amprenta de carbon. Transportul si distributia mai reprezinta 22%, impachetarea 15 %, iar restul de 3% revine din folosirea de catre consumatori.
Compania Pepsi este interesata in calculul amprentei de carbon a produselor inca din 2007, cand un brand britanic al Pepsi a publicat amprenta de carbon pe un pachet de chipsuri si pe site-ul web al companiei.
Pepsi a publicat deja la inceputul acestei luni raportul anual de CSR. Desi compania si-a reinnoit promisiunile de reciclare si de politici sustenabile, a ramas in urma Coca Cola si Anheuser Busch, clasandu-se pe locul 3 in topul Ambalaje de Bauturi si Reciclare al ONG-ului As You Sow.