Trei români au intrat în cursa pentru un loc în finala Plastic Fantastic Challenge, care va avea loc la Londra în perioada 1-3 aprilie. Scopul principal al programului este să genereze soluții clare pentru a reduce deșeurile din ambalaje de plastic.
Prima ediție Plastic Fantastic Challenge este inițiată de Enviu în parteneriat cu Impact Hub și a adunat 108 idei la nivel european, dintre care 16 din România. La finalul bootcamp-ului, una dintre echipele participante va câștiga și un premiu de 10 000 EUR și un abonament de 6 luni la Impact Hub pentru a accelera transformarea soluției propuse în realitate.
Impact Hub Bucharest, unul dintre cele 5 Huburi selectate pentru promovarea competiției și Unilever South Central Europe au colaborat pentru a susține cele mai bune idei în pregătirea candidaturii pentru Bootcamp-ul din Londra prin oferirea de mentorat, feedback și training de comunicare.
Cei trei antreprenori care au intrat în cursa pentru calificarea la bootcampul de la Londra sunt Ofelia Zaha, Radu Irimie și Ștefan Sava.
Ofelia Zaha, care a lansat anterior și un sistem de colectare a uleiului din căminele de studenți, a propus o soluție prin care clienții automatelor de cafea să opteze pentru folosirea repetată a unei căni de ceramică în locul celei de plastic. Pentru a motiva consumatorii să aleagă acest ambalaj mai scump, dar mai puțin poluant, Ofelia a propus o mașină de vânzare care oferă posibilitatea de a alege între a reumple cana sau a emite un nou pahar.
Radu Irimie propune reumplerea sticlelor de plastic folosind apă de la o mașină de vânzare ce se află în apropierea consumatorului, în detrimentul aruncării sticlei după ce a conținutul a fost golit. Sistemul este mai atractiv decât soluțiile asemănătoare prin filtrarea de înaltă calitate și opțiunea de a plăti cu un card special prin care clienții pot acumula puncte și bonusuri. Radu are experiență anterioară în antreprenoriat prin firma sa de distribuție și instalare a filtrelor de apă la domiciliu.
Ștefan Sava, un antreprenor social care dezvoltă produse pe principiile economiei sociale, a propus o cutie de carton acoperit cu straturi multiple de plastic biodegradabil, care se pot folosi succesiv pentru a reutiliza ambalajul și înlocui pungi de plastic și recipiente sau cutii mai mari.