Dependenta de CFR Marfa este principalul motiv pentru care transportul feroviar de marfuri, mai ieftin si mai ecologic, este in cadere libera in Romania. CFR practica cele mai mari tarife din Europa ceea ce reprezinta o piedica in calea dezvoltarii transportului feroviar, a declarat directorul general al Schenker Romania, Albin Budinsky, in cadrul conferintei de presa care s-a tinut marti 10 februarie cu ocazia preluarii Romtrans de catre DS Schenker.
Potrivit directorului Schenker Romania, tarifele mari de transport pe calea ferata imping operatorii din domeniu sa se orienteze mai mult catre transportul rutier.
"Acest lucru este un dezavantaj din cauza starea infrastructurii proaste la care se adauga si gradul mult mai ridicat de poluare provocat", a mentionat Budinsky.
Directorul general al Schenkel Romania a adaugat ca in momentul de fata, operatorii de transport de marfa poarta discutii cu CFR Marfa pentru a gasi solutii.
La conferinta au participat Elmar Wieland, Presedintele Consiliului Director Schenker & Co AG (Vienna), domnul Ion Nan, Presedintele si Directorul General Romtrans.
DB Schenker a achizitionat in decembrie 99% din actiunile Romtrans, devenind astfel cel mai mare furnizor de servicii de trasnport si logistica din Romania. Schenker are o cifra de afaceri de 18 miliarde de euro, iar prin preluarea Romtrans cu o cifra de afaceri de 90 milioane euro si 1350 de angajati, Schenker devine liderul pietei de logistica si transporturi din Romania.