Toyota, cel mai mare producator de automobile hibrid din lume, pregateste un motor alternativ pentru viitoarele modele „verzi”, care nu necesita minerale sau metale rare, anunta Bloomberg.
Inginerii Toyota din Japonia si SUA lucreaza la un motor mai usor si mai eficient decat cel de tip magnet, folosit in prezent la Prius, a declarat John Hanson, purtatorul de cuvant al companiei. Cercetarea se afla intr-un stadiu avansat, a mai adaugat acesta, fara sa precizeze cand vor fi disponibile pe piata masini cu noul motor.
„Este o strategie pe termen lung. Cand vine vorba despre probleme geopolitice, cum ar fi rezervele de metale rare, putem dezvolta solutii foarte bune”, a declarat Hanson.
Noul motor ar putea reduce dependenta Toyota de metalele rare provenite din China, care detine peste 90% din piata globala de metale. Guvernul chinez a redus cotele de export cu 35% pentru prima jumatate a anului 2011, dupa ce in ultima parte a anului trecut fusesera reduse cu 72%. Acest lucru a dus la cresterea de peste doua ori a pretului unor metale rare.
In afara de Prius, metalele rare mai sunt folosite in motorul automobilelor Nissan Leaf, Cevrolet Volt si Honda Insight hibrid, precum si in incarcatoarele si bateriile telefoanelor mobile. Toyota a anuntat de anul trecut ca a creat un departament specializat pentru gasirea unor surse de metale rare in afara Chinei.
In 2012, Toyota va incepe sa vanda modelul electric RAV4, o masina compacta, model sport, cu un motor inductiv furnizat de Tesla Motors, care nu are in componenta metale rare. Si modelele Roadster sport si viitorul Model S sedan ale producatorului Tesla folosesc motoare similare.