Pentru navetiștii bicicliști, Copenhaga e în continuare orașul în care și-ar dori cel mai mult să locuiască, informează Fastcoexist.com. Un nou clasament, de peste 100 de orașe la nivel mondial, poziționează capitala daneză în vârful Copenhagenize Index 2015.
Printre primele după Copenhaga sunt orașe din Olanda, Franța, Suedia și Belgia, urmate de alte țări din Europa. Dar printre acestea se găsesc și Buenos Aires din Argentina, Montreal din Canada și Minneapolis, din Statele Unite ale Americii.
„În sfârșit vedem orașe americane îmbrățișând piste pentru biciclete protejate și rețele complete care permit ca bicicleta să fie o formă de transport fezabilă, acceptată și respectată”, a spus Mikael Colville-Andreson, CEO al Copenhagenize Design Company, care a condus clasamentul bianual încă de când a început proiectul, cu patru ani în urmă.
„SUA sunt cu mult în urmă, dar lucrurile încep să se accelereze, iar orașele se modernizează”, a mai spus Colville-Anderson. În Minneapolis, în ciuda iernilor cu temperaturi sub zero grade, o rețea de peste 150 de kilometri de piste stradale pentru biciclete a ajutat la creșterea popularității navetei cu bicicleta, iar 50 de kilometri vor fi transformați în piste pentru biciclete protejate până în 2020.
Copenhagenize Index măsoară 13 criterii diferite pentru fiecare oraș, de la infrastructură cum ar fi piste pentru biciclete, rasteluri sau programe de bike-share, la climatul politic și cultural pentru bicicliști și procentul navetiștilor care folosesc bicicleta în loc de mașină.
Chiar și liderii, cum ar fi Amsterdam sau Copenhaga, mai au loc de îmbunătățiri. Copenhaga încă face schimbări majore, iar anul trecut, naveta cu bicicleta a făcut un salt de la 36% la 45%. Orașul, însă, vrea să atingă un procent de 50% de navetiști.
„Urbanizarea e plină de provocări”, a spus Colville-Andreson. „Una dintre acestea e găsirea unei modalități ca oamenii să se poată mișca prin orașele cu spațiu limitat. Bicicleta este o soluție perfectă pentru a aduce egalitate în rândul oamenilor, în ce privește transportul. Reduce congestionarea traficului, face orașele mai frumoase, îmbunătățește sănătatea publică. A nu investi în biciclete e un eșec major pentru orice oraș de pe planetă”, a mai spus acesta.
Sursă foto: Flickr.com
Mai citește și: