Guvernul Romaniei a aprobat, in sedinta de miercuri, “Hotararea pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule”.
Astfel, incepand de vineri, 15 martie, OUG 9/2013 va inlocui vechea taxa auto.
Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Pentru mașinile din categoriile Euro 4 și Euro 3 se va plati la înmatriculare o taxa mai mare cu 10-15 % fata de nivelul din prezent.
Vor fi scutite de la plata timbrului verde, masinile electrice, masinile hibrid, masinile care intra in competitii sportive, cat si masinile cu titlu gratuit sau primite mostenire.
Campanie de modificare a timbrului de mediu
Noul timbru de mediu nu va fi cu adevarat o taxa de mediu, ci un adevarat impozit discriminatoriu”, considera avocatul Marius Coltuc.
Acesta coordoneaza o campanie nationala de modificare a timbrului de mediu care a demarat astazi.
Av. Marius Coltuc
Pentru ca acest proiect sa poata fi înaintat Parlamentului este nevoie de 100.000 de semnaturi, adunate dintr-un sfert din judetele tarii, cu un minim de 5.000 de semnaturi stranse pe fiecare judet. Etapa de strangere de semnaturi dureaza maxim 6 luni de la publicarea proiectului în Monitorul Oficial”, a mai spus Marius Coltuc.
Potrivit unui comunicat de presa care anunat demararea campaniei, se solictia scaderea cu cel putin 30% a noilor valori de impunere, in functie de puterea de cumparae a romanilor.
De asemenea, se solicita eliminarea platii pentru autoturismele mai vechi de 2007 cand se revand deoarece se incalca dreptul de proprietate si se aplica retroactive.
Printre altele se mai solicita si eliminarea prevederii conform careia “masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap”.
Potrivit promotorului campanie de modificare a OUG 9/2013, aceasta trebuie eliminate sau modificata deoarece se incalca libera circulatie a marfurilor.
De asemenea, se mai propune ca ca taxa sa fie scazuta cu cateva zeci de procente (in medie 10%, insa si 80% la unele modele) pentru masinile Euro 3 si Euro 4, vizate fiind cele mai populare masini rulate din tara, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Afla mai mult
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
functionality_storage
11 months
personalization_storage
11 months
security_storage
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Aceste cookie-uri vă asigură o experienţă îmbunătăţită şi mult mai uşoară, deoarece au funcţionalităţi precum stocarea preferinţelor dvs. în legătură cu ce informaţii doriţi să primiţi.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.