Timbrul de mediu, introdus anul trecut, a “omorat” efectiv domeniul vanzarilor auto, a declarat, intr-o conferinta de presa, Mihai Cune, business manager al Autovit.ro.
Varianta de timbru de mediu introdusa in primavara a fost, se pare, cea mai neinspirata propunere din lungul sir de schimbari ale taxei auto. Practic, acesta a omorat piata auto si dealerii. Mai mult, a creat confuzie in piata, nu a stimulat atat de mult achizitionarea de masini nepoluante si a blocat tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern”, a afirmat Cune, citat de Agerpres.
Reprezentantii Autovit.ro arata ca “declaratiile autoritatilor despre o noua schimbare a taxei in 2014 au mentinut acel sentiment de asteptare, care inhiba tranzactiile auto si care a fost prezent constant in ultimii ani, descurajand cumpararea de masini”.
In data de 15 martie 2013 a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.
Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro5, Euro4 si Euro3 formula de calcul ia in proportie de suta la suta emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce ia in calcul capacitatea cilindrica.
Pe de alta parte, taxa creste pentru masinile Euro3 si Euro4 in cazul versiunilor diesel, intrucat, potrivit Rovanei Plumb, „emisiile din pulberi sunt mai mari in cazul masinilor care merg cu motorina”.
Ministrului Mediului, Rovana Plumb, estima pentru anul 2013, incasari din timbrul de mediu mai mari cu 100 milioane de lei, comparativ cu anul 2012, in timp ce valoarea sumelor ce trebuie restituite celor care au achitat taxa auto va fi de 400 milioane lei.