București. A doua ediție a The Empty Shop, magazinul unde poți să donezi haine

The Empty Shop este un magazin cu rafturi goale, unde doritorii pot aduce haine care vor fi donate familiilor din zonele defavorizate. Aflat în incinta Promenada Mall, la primul etaj, magazinul va fi deschis până pe 19 mai.

The Empty Shop, magazinul din 13 mall-uri unde poți dona haine

Campania „The Empty Shop”, care a început pe 24 aprilie și se desfășoară până pe 19 mai, își propune să vină în ajutorul familiilor din zonele sărace și să contribuie la reducerea abandonului școlar și excluziunii sociale, prin donarea de haine.

În 2018 au fost colectate, în două săptămâni, 73 de tone de articole de îmbrăcăminte, donate de peste 10.000 de persoane. De acestea au beneficiat peste 6.700 de familii (28.000 de persoane), din 12 județe.

Unilever se va ocupa de spălarea, împrospătarea și igienizarea hainelor, în timp ce Crucea Roșie Română se va ocupa de identificarea și selectarea familiilor din zonele sărace, precum și de livrarea hainelor către beneficiari.

România se numără printre țările cu cele mai ridicate rate ale sărăciei din Europa, peste 35,7% dintre români fiind afectați de acest flagel (conform datelor Eurostat). În același timp, tot România are și cel mai ridicat nivel de copii săraci de pe continent, procentul fiind direct legat de o rată de abandon școlar îngrijorătoare, de 18%.

zonia.ro

Alte efecte negative ale sărăciei sunt: excluziunea socială, abandonul școlar și copii care trăiesc în condiții dure. De altfel, lipsa hainelor se află printre motivele care îi împiedică pe copiii din comunitățile sărace să meargă la școală.

Un alt efect am campaniei este că hainele vor avea o viață nouă, în loc să ajungă la groapa de gunoi. Marie Kondo, specialista în organizare, a lansat un trend prin care îndeamnă oamenii să renunțe la hainele care nu le aduc bucurie. Acestea ar trebui donate sau aruncate, în funcție de starea lor. Recent, show-ul japonezei a început să fie difuzat pe Netflix, iar ThredUP, o companie care vinde haine donate de alții, a înregistrat o creștere de 80% a hainelor primite.

The Empty Shop, magazinul din 13 mall-uri unde poți dona haine

Însă, dacă unul din zece abonați la Netflix și-ar face cu adevărat curățenie în șifonier, 302,5 milioane de kilograme de deșeuri ar fi generate. Însă, odată donat și refolosit de altcineva, un produs își reduce amprenta de carbon cu 82%.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri