Test drive cu un hibrid: Fiabil si eco

Masinile hibrid sunt recunoscute pentru consumul si emisiile scazute. Dar cum se comporta in trafic, ce puncte slabe au si cat sunt ele de fiabile? ”Green Report” a fost la un test drive cu o Honda Civic Hibrid si a aflat raspunsul la toate aceste intrebari si nu numai.

Pentru a avea cat mai multe detalii si de la proprietar, am ales o masina cu un pret accesibil romanilor cu un venit mediu si peste mediu.

Astfel, am testat o Honda Civic Hibrid full options, produsa in 2007, motor de 1.4, 95 de cai putere si 66.500 de kilometri la bord, pusa la vanzare de actualul proprietar cu 12.900 de euro.

Avantaje: silentioasa si usor de condus

Unul dintre primele avantaje ale masinii se observa inca de la pornire: este foarte silentioasa si porneste mult mai lin decat motoarele pe benzina sau diesel.

“Comparativ cu o masina pe benzina sau diesel, are si directia foarte usoara. De asemenea, fiind vorba despre o Honda, este o masina foarte fiabila cu care nu am avut probleme pana acum”, povesteste Pitu Dobrescu, proprietarul masinii.

Consumul urban al masinii este de 5-6 litri la suta de kilometri, potrivit producatorului. Cu toate acestea, consumul depinde si de vechimea autoturismului si de trafic, iar cea testata de ”Green Report” a avut un consum de 9 litri/100 km.

“In general, masinile hibrid sunt foarte economice. O masina obisnuita consuma foarte mult in trafic si la pornire, cand are nevoie de forta pentru a se deplasa. Mai ales in contextul in care pretul petrolului va continua sa creasca, sunt convins ca lumea va fi din ce in ce mai interesata de economia pe care o produce o masina hibrid”, spune proprietarul masinii.

La masinile hibrid, motorul electric intra in functiune exact atunci cand consumul este mai mare: la pornire si la stationare in trafic. La pornire, incepe pe benzina cateva minute, timp in care motorul electric se incarca. De fiecare data cand acesta intra in functiune, singurul sunet care se aude este un mic zumzet al motorului. Iar acesta se aude numai daca deschideti geamurile.

“Este o masina spectaculoasa. Masinile hibrid sunt masinile viitorului, chiar daca in Romania nu sunt atat de cautate. Raportul calitate-pret este foarte bun, dar depinde si ce tip de masina cauta cumparatorii. Civic Hibrid se potriveste si ca masina de familie, pentru ca e spatioasa si are un portbagaj incapator”, a adaugat Pitu Dobrescu.

La capitolul emisii, Honda Civic Hibrid produce, in medie, 109 grame de CO2 pe kilometru, aproape la fel ca Toyota Prius (104 grame CO2 pe kilometru).

Dezavantaj: reparatii scumpe

Unul dintre punctele slabe ale unei Honda Civic Hibrid ar putea fi service-ul scump. Insa acesta este valabil in cazul celor mai multe masini noi, in special in cazul celor hibrid. Cu toate acestea, avand in vedere fiabilitatea renumita a autoturismelor Honda, prima suta de mii de kilometri poate fi facuta fara prea multe vizite la service.

De asemenea, pe multi ii descurajeaza pretul. O Honda Civic Hibrid noua costa in jur de 20.000 de euro, iar la mana a doua pretul poate scadea pana la jumatate. Cu toate acestea, suma nu este foarte mare pentru piata din Romania, spune Pitu Dobrescu.

“In Romania, in ciuda crizei, se vand masini foarte scumpe. Lumea nu isi mai ia cea mai ieftina masina, prefera sa dea mai mult odata si sa isi ia o masina buna din prima”, a declarat proprietarul Hondei.

Dezavantajele legatre de pretul masini si al reparatiilor ar putea disparea insa, in cativa ani, deoarece piata masinilor hibride este in plina expansiune. Dupa cum s-a putut vedea si la Salonul Auto de la Geneva, toate marile companii, de la Nissan, Ford, BMW, Mercedes si pana la Rolls Royce isi prezinta deja concepte hibrid sau electrice pentru a pregati piata.

Alina Popescu
 

spot_img

Ultimele știri