Terminalul 5 de pe aeroportul londonez Heathrow este cel mai putin poluant din lume, a afirmat, luni, Emil Delibashev, director comercial pentru Romania, Bulgaria si Moldova la British Airways, intr-o conferinta internationala pe probleme de responsabilitate sociala corporativa.
El a precizat ca, la nivelul acestui terminal, s-a redus foarte mult consumul de apa, intrucat se foloseste apa de ploaie, care, datorita formei acoperisului, este stocata in proportie de peste 80 la suta. Ulterior, aceasta apa provenita din precipitatii este curatata si utilizata in toaletele terminalului. La dusuri, de exemplu, consumul de apa s-a redus cu 30 la suta, potrivit lui Emil Delibashev.
In ceea ce priveste incalzirea terminalului, aceasta se realizeaza prin arderea de deseuri, iar podeaua incintei, desi pare a fi din lemn de pin, este de fapt realizata din sticla de plastic reciclat. De asemenea, terminalul este luminat natural, acest lucru fiind permis de acoperisul transparent, realizat din acelasi material folosit la gradina botanica "Eden Project", din Cornwall, care, desi acoperita, permite plantelor sa se bucure de lumina naturala, iar aeronavele pot fi cuplate la un sistem special care aeriseste cabina, ceea ce duce la reducerea consumului de energie si a emisiilor de dioxid de carbon.
"Reciclam toate ziarele distribuite la bordul navelor noastre si, in incercarea noastra de a contribui la reducerea emisiilor de CO2, recomandam clientilor sa foloseasca transportul public pentru a veni la aeroport", a subliniat Delibashev. El a mai spus ca British Airways a organizat o licitatie, la care au participat companiile Boeing si Airbus, pentru a achizitiona noi avioane mai putin poluante si cu consum redus de carburant.
Potrivit reprezentantului British Airways, Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni estimeaza ca, pana in 2050, liniile aeriene vor fi responsabile de mai putin de trei la suta din poluarea aerului, in conditiile in care, in prezent, transportul local aerian acopera cinci la suta din poluare, iar cel international sapte la suta.
De asemenea, aviatia civila provoaca sub doi la suta din emisiile globale la nivel mondial. Vorbind despre responsabilitatea sociala corporativa, Emil Delibashev a precizat ca strategia CSR a companiei British Airways se axeaza pe patru piloni principali de actiune: mediul, comunitatile, pietele (business) si spatiul de lucru (crearea de conditii bune de lucru pentru angajati).
"Vrem sa reducem emisiile de carbon, sa reducem nivelul de zgomot si sa imbunatatim managementul deseurilor. Daca in 2005 indicatorul nostru principal, acela al emisiilor de CO2, era de 110, noi ne-am propus sa-l reducem la 83, pana in 2023. De asemenea, vrem sa reducem emisiile de CO2 cu 50 la suta pana in 2050 si poluarea fonica cu 15 la suta, pana in 2015", a precizat Delibashev.
El a adaugat ca, impreuna cu UNICEF, s-au strans peste 25 de milioane de lire sterline, care au fost folosite la ajutorarea satelor din Africa, a copiilor si pentru mediu. De asemenea, 50 la suta din angajatii companiei doneaza bani pentru asociatiile de caritate. Emil Delibashev a participat, luni, la cea de-a treia editie a Conferintei Internationale de Responsabilitate Sociala Corporatista – CSR ’08 "Living the Green", unde a prezentat actiunile pe care compania de aviatie pe care o reprezinta le intreprinde pe partea de CSR si pentru protectia mediului.
Avand ca tema principala responsabilitatea fata de mediu, evenimentul urmareste ca, timp de doua zile, experti din companii private romanesti si internationale, dar si reprezentanti ai ONG-urilor sa evidentieze tendintele dominante la nivel de top management si sa impartaseasca proiecte de succes. CSR ’08 se desfasoara pe 20 si 21 octombrie.
Terminalul 5 de pe Heathrow a fost deschis in primavara lui 2008 si a costat 4,3 miliarde de lire sterline (5,75 miliarde de euro). Lucrarea a fost proiectata de firma de arhitectura Rogers, Stirk, Harbour&Partners, aceeasi care a realizat si sediul companiei Lloyd’s din Londra si aeroportul Barajas din Madrid. Terminalul 5 este mai mare decat Hyde Park si Kensington Gardens la un loc, are cinci etaje, iar in interior ar putea fi construite 50 de terenuri de fotbal.