Romania Libera: Cat va fi noua taxa auto
Trei noi cerinte fixate de CE pentru calcularea taxei auto de prima inmatriculare. Valoarea taxei modificate va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi.
Valoarea finala a taxei auto de prima inmatriculare va fi fixata de Guvern in functie de trei noi cerinte ale Comisiei Europene (CE), dar care nu vor modifica esential valorile propuse de expertii romani, a declarat ieri, Attila Korodi, ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei sa stabileasca un cuantum mai mare al taxei de prima inmatriculare in cazul autovehiculelor cu un catalizator euro mai putin performant, astfel ca taxa sa scada mai mult in functie de vechime in cadrul aceleiasi grupe euro si ca procedura de contestare a taxei sa fie extinsa, si mai clar stabilita.
Alt sistem de calcul
"Subliniez ca modificarile cerute de Comisie nu schimba decat la nivel de virgula, daca vreti, cuantumurile propuse de noi", a declarat Korodi, care a precizat ca, in urma noilor cerinte ale expertilor CE, partea romana lucreaza inca la stabilirea valorilor pe care urmeaza sa le legifereze.
Guvernul a anuntat ca va modifica taxa, prin ordonanta de urgenta, pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piata a masinii, urmand sa fie redefinit termenul de masina noua. Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmand sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro.
Daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1400-1600 de centimetri cubi este de cel putin peste 100 de euro, in noua formula pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creste pana la mai mult de 400 de euro. In acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungand ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%.
In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1600 de centimetri cubi, taxa de prima inmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmand sa scada progresiv in functie de vechimea masinii. O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1900 de centimetri cubi va fi inmatriculata pentru o suma ce se apropie de 1.000 de euro.
Vechimea scade taxa
Cele mai noi masini de tip Euro 3 cu cilindree de 1400-1600 de centimetri cubi vor fi inmatriculate contra unei sume de aproape 1.000 de euro. Cuantumul scade si in acest caz in functie de vechimea masinii. Valoarea de aproximativ 1.000 de euro creste in cazul masinilor Euro 3 in functie de cilindreea motoarelor si scade apoi in cadrul fiecarei clase de motorizare in functie de vechime.
Acelasi mod de calcul este aplicat si in cazul celorlalte norme de poluare Euro, dar si in cazul masinilor non-Euro. Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabila in cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi, veche de circa 10 ani.
In primele 11 luni ale anului trecut au fost vandute 333.604 de vehicule noi, in crestere cu 23,7% comparativ cu perioada similara din 2006. z
Subliniez ca modificarile cerute de Comisie nu schimba decat la nivel de virgula, daca vreti, cuantumurile propuse de noi." Attila Korodi,ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile.
Pentru mai multe informatii vizitati Romania Libera
Gandul: Taxa auto – noi cerinte europene
Valoarea finala a taxei de prima inmatriculare va fi stabilita in functie de cateva cerinte noi ale Comisiei Europene, a declarat ieri Attila Korodi, ministrul Mediului. Astfel, CE a cerut ca partea romana sa scumpeasca taxa in cazul masinilor mai slabe din punct de vedere al tipului de catalizator euro folosit, ca taxa sa scada mai mult in functie de vechime, in cadrul aceleiasi grupe euro, precum si ca procedura de contestare a taxei sa fie mai clar stabilita.
Aceste cerinte, insa, nu ar trebui sa schimbe prea mult valoarea taxei propusa de expertii romani: "Modificarile cerute nu schimba decat la nivel de virgula cuantumurile propuse de noi", a asigurat ministrul Korodi. Expertii romani inca lucreaza pentru a definitiva cuantumurile ce vor fi supuse legii. Romania va transpune direct in legislatie valorile stabilite, fara sa mai trimita catre Bruxelles un nou document cuprinzand aceste cuantumuri.
Pentru mai multe informatii vizitati Gandul
Cotidianul: Korodi: Am redus prea mult taxa auto
Oficialii romani n-au reusit nici de aceasta data sa aduca taxa de prima inmatriculare la un nivel satisfacator pentru europeni.
Ministrul Mediului, Korodi Attila, a declarat vineri ca reprezentantii Comisiei Europene, care se afla in negocieri cu autoritatile de la Bucuresti, nu au fost de acord nici cu cea de-a doua varinata privind taxa de prima inmatriculare. In mod paradoxal, oficialii de la Bruxelles au criticat de aceasta data nivelul prea redus al taxei pentru masinile foarte poluante.
„UE nu este de acord cu reducerea de pina la 90% a nivelului taxei pentru masinile poluante si nici cu discrepantele mari existente in noua grila de taxare”, a declarat Korodi.
„Noi am propus o valoare pentru taxarea masinilor foarte poluante, cum ar fi cele care indeplinesc standardele non-Euro sau Euro 1 privind emisiile de noxe, cu care UE nu a fost de acord pe motiv ca este prea mica,” a sustinut Korodi.
Anterior, CE a criticat prima formula de calcul a taxei de prima inmatriculare pe motiv ca nu se respecta deprecierea masinilor, ca exista o discriminare intre masinile rulate din import si cele deja inmatriculate in Romania si ca diferenta dintre nivelul taxei pentru o masina Euro 4 si non-Euro era prea mare. Oficialul ministerului Mediului a adaugat ca se asteapta ca pina la sfirsitul acestei luni sa se ajunga la un consens cu reprezentantii CE privind valoarea taxei de prima inmatriculare.
Pentru mai multe informatii vizitati Cotidianul