Studiul de fezabilitate al canalului Dunare-Bucuresti, finalizat in decembrie

Studiul de fezabilitate pentru construirea canalului Dunare-Bucuresti ar putea fi terminat in perioada noiembrie – decembrie 2011, a declarat, vineri, Alexandru Serban Cucu, director general in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

“Acum finalizam studiul de fezabilitate al canalului Dunare-Bucuresti. Trebuie sa facem studii de impact, evaluari, expropieri, iar costurile de contructie vor fi foarte mari fata de anii 1990-1991 cand s-a stopat constructia canalului. In noiembrie sau decembrie speram sa fie gata studiul, iar singura posibilitate de finantare este un parteneriat public-privat”, a spus Alexandru Serban Cucu.

Aflat in stadiul de proiect neterminat, Canalul Dunare-Bucuresti a fost planuit pentru a face posibil transportul naval intre capitala Romaniei si Marea Neagra prin intermediul Dunarii. Partea de canal deja realizata se estimeaza a fi de 70% din intregul proiect, insa in prezent se afla in paragina.

Canalul este proiectat sa aiba o lungime de 73 km si o latime de 80 m, adancimea minima a apei de 4,5 m, diferenta de nivel de 53 m (10 m deasupra nivelului marii la Oltenita si 63 m la Bucuresti). Planul include patru ecluze si trei porturi, doua la Bucuresti (langa comuna 1 Decembrie – pe Arges si la Glina – pe raul Dambovita) si altul la Oltenita.

In luna noiembrie 2008, canalul a trecut din administrarea Ministerului Mediului (Administratia Apele Romane) in administrarea Ministerului Transporturilor (Administratia Canalelor Navigabile), cu scopul de a se relua lucrarile de constructie.

Alexandru Serban Cucu a participat la evenimentul “Masa rotunda privind navigabilitatea fluviala pe Dunare”, sustinuta de Ministerul Afacerilor Externe in cadrul targului international pentru dezvoltarea macroregiunii Dunarea – Dunarea & Delta 2011, organizat de Romexpo.

Foto: mediafax.ro

Florin Tulbure

spot_img

Ultimele știri